Viimeisin vierailu: Tänään on 13.12.2019 05:55


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 07.03.2013 06:18 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 12:32
Viestit: 750
Paikkakunta: Mikkeli
Ajatuksissa on käynyt kaverin subarun muututtua RE85 kulkineeksi, saada omakin auto kulkemaan viinan voimalla! :P Oiskohan tollanen edes mahdollista autooni?
Seuraavia vissii ainakii pitää vaihtaa--->
-Benspumppu
-Suuttimet isommaks
-Mites se tankki?
-Bensaputket
-Softan säätö
-Ööö.. What else? :ymsick:

_________________
LAGUNA II GT204 2006


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 07.03.2013 07:24 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2040
Paikkakunta: Pirkkala
Hyvä idea, piti surffailla nettiä vähän asian tiimoilta.
Vilaseppa tänne.

Liitteet:
Capture.JPG


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Toyota Aygo x-play 2016
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998 ja Piaggio Fly 50 4T 50cc 2008


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 07.03.2013 20:13 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 12:32
Viestit: 750
Paikkakunta: Mikkeli
Esim...

Pumppu--> http://www.jmtuonti.fi/cat/product_cata ... =30&page=6

Suuttimet--> http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 23550-186/

Tätä rataa :ymhug:

_________________
LAGUNA II GT204 2006


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 08.03.2013 06:09 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1831
Paikkakunta: Helsinki
Polttoaineputkille tai tankille tuskin tarvitsee tehdä mitään.
Suuttimet on hyvä olla isommat, ettei kuormitu liikaa liiasta aukiolosta (lämpenee).

Tehoakin tuolla saisi mukavasti lisää, kun etanoli ei ole niin herkkä nakuttamaan vrt. bensa.

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 08.03.2013 06:44 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 12:32
Viestit: 750
Paikkakunta: Mikkeli
koppa5 kirjoitti:
Polttoaineputkille tai tankille tuskin tarvitsee tehdä mitään.
Suuttimet on hyvä olla isommat, ettei kuormitu liikaa liiasta aukiolosta (lämpenee).

Tehoakin tuolla saisi mukavasti lisää, kun etanoli ei ole niin herkkä nakuttamaan vrt. bensa.


Yleensähän muovit kestää etanoolia, monikaan kumilaatu taas ei..
Huomasin tuolla finjectorin sivuilla tuon suutin laskimen ja suuttimien pitääkin olla etanooli
käytössä luokkaa 1107 - 1354 cc/min, noin 250hv moottorissa :ymblushing:
3 erilaista vaihtoehtoo antoi..

_________________
LAGUNA II GT204 2006


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 09.03.2013 10:21 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 12:32
Viestit: 750
Paikkakunta: Mikkeli
EV14, 1200 cc, 12 ohm, C, Jet -liitin, lyhyt runko O-O 34 mm, pitkä suutinkärki

BOTTOM-SET-2 ala-adapterin kanssa suuttimesta saadaan keskipitkä suutin, jolloin O-rengasväli on 49 mm. E85-yhteensopivat. With BOTTOM-SET-2 length is 49 mm (O ring to O ring). Compatible with E85

_________________
LAGUNA II GT204 2006


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 21.01.2014 15:36 
Jäsen

Liittynyt: 24.07.2011 15:53
Viestit: 138
Paikkakunta: Kylmäkoski
Piti nostaa tämä uudelleen puheenaiheeksi kun oli kerran foorumin ainoa keskustelu missä oli puhe RE85:sesta. Onko joku onnistuneesti tehnyt näitä RE85 renuja ja miksei muitakin? Ehkä tästä saataisiin vähän faktoja ja kokemuksia listattua tänne alotteleville viinalla autoilijoille. :)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 19.05.2014 18:04 

Liittynyt: 14.04.2014 08:32
Viestit: 14
Paljon kiitosta hyvästä ketjusta. Tämän alkoi olla jo todella mielenkiintoista, josko ottaisin e85 projektiksi turbo lagunaan.
Harkinnassa on ollut lastutus/optimointi, pitäisikö tämä tehdä ennen e85 muutosta?
Suuttimista taitaa loppua kapasiteetti, minkälaiset kannattaisi laittaa, tarkkaa mallia en ole vielä katsonut mikä nyt on, melko varmasti orkkis.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 19.05.2014 18:16 
Hallitus
Avatar

Liittynyt: 26.12.2008 14:20
Viestit: 1230
Paikkakunta: Valkeakoski
Jorse kirjoitti:
Tämän alkoi olla jo todella mielenkiintoista, josko ottaisin e85 projektiksi turbo lagunaan.
Harkinnassa on ollut lastutus/optimointi, pitäisikö tämä tehdä ennen e85 muutosta?


Ainakin kannattaa ekaksi selvittää onnistuuko. Jos sulla on GT niin varmasti onnistuu, mutta jos vanhempi pappaturbo niin riippuu ecusta. Mulla on -03 2.0T niin siinä on Sagem2000 ja sen koodaaminen (tai saaminen fyysisesti siten että voi koodata) on vissiin aika kimuranttia tms. Esim Fastchip ei onnannu "VF1BG0S06 is not supported as it has an older Sagem 2000 ECU." Sama vastaus tuli FinnTurbolta aikoinaan.

_________________
käyttis - käyttis - prokkis - prokkis - kesäkäyttis - prokkis - myyty - myyty
Laguna Sport Tourer 2.0dCi A - Clio 1.4 RN - Renault 11 1.4T - Renault 11 1.4T - Renault 11 1.7TXE - Renault 5 1.3TS - Safrane 2.2 RN Vi - Renault 11 1.4GTL


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 20.05.2014 15:57 

Liittynyt: 14.04.2014 08:32
Viestit: 14
Masi kirjoitti:
Jorse kirjoitti:
Tämän alkoi olla jo todella mielenkiintoista, josko ottaisin e85 projektiksi turbo lagunaan.
Harkinnassa on ollut lastutus/optimointi, pitäisikö tämä tehdä ennen e85 muutosta?


Ainakin kannattaa ekaksi selvittää onnistuuko. Jos sulla on GT niin varmasti onnistuu, mutta jos vanhempi pappaturbo niin riippuu ecusta. Mulla on -03 2.0T niin siinä on Sagem2000 ja sen koodaaminen (tai saaminen fyysisesti siten että voi koodata) on vissiin aika kimuranttia tms. Esim Fastchip ei onnannu "VF1BG0S06 is not supported as it has an older Sagem 2000 ECU." Sama vastaus tuli FinnTurbolta aikoinaan.


Samanlainen 03 turbolaguna mullakin on kuin sulla :) Onkohan mahdollista päivittää tuo "older Sagem 2000 ECU" modernimpaan Sagemiin?
Sattuuko olemaan tietoa minkälaiset suuttimet tuohon tarvisi?
Eflexfuelilta kyselin aiheesta ja sanoivat että täydellä kaasulla voi olla että suuttimien syöttö ei riitä tässä autossa, koska kulutus voi nousta sen 30%
Miten lähtisit nostamaan auton tehoja, jos lastutus osoittautuukin liian haastavaksi? Siis tehon lisäystä etanolin ollessa käyttövoima.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 30.07.2014 17:41 

Liittynyt: 14.04.2014 08:32
Viestit: 14
Tarkoitus olisi laittaa tilaukseen osasettiä re-85 muutokseen , ja tilauksessa oli muutamia epäselvyyksiä, ja apu oli tarpeen :)
Autoni on siis Renault Laguna 2.0T 2003, perusmalli eli ei gt.

Tilauksessa halutaan tietää onko (auton?) tuoteversio S4-sylinterinen vai BTS 4-sylinterinen?
Mikä mahtaa olla suuttimien liitin tyyppi : EV-1 , EV-6 , Nippon Denso , vai Delphi ?
Kannattanee ostaa myös Obd II laite, suositelkaa jotain kunnollista?

Mutosten jälkeen katsotaan mihin vakiosuuttimet riittää, onko tarpeen laittaa isompaa alle. Myös Turbo painetta aikomus hiukan nostaa ja avartaa väyliä..


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 30.07.2014 19:30 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1831
Paikkakunta: Helsinki
Mistäpä olet tilaamassa?

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 31.07.2014 11:50 

Liittynyt: 14.04.2014 08:32
Viestit: 14
tuolta: http://steponetech.fi/tuotteet
Taidan sittenkin ottaa tuon paketin asennettuna, kun oli sen verran hyvät takuut asennettuna.
Liittimen kävin katsomassa jo, kun auto palasi kotiin. Oli ev-1. S mallin boksi oli perus ja Bts on wi-fi malli, jolla saa vaikka puhelimeen obd:lta tiedot.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 05.08.2014 15:03 

Liittynyt: 01.01.2009 10:32
Viestit: 418
Paikkakunta: Espoo
Volvoon laitoin pelkällä softa päivityksellä E85 tankkiin hienosti toimi ja sekä perstuntuman ja valmistajan luvatut arvot niin tuntui tehokkaamalta kuin pelkkä bensa virisofta.
Yks pieni ongelma oli et kun lämpötila lähenteli 0 astetta tai miinusta niin kylmäkäynnistys oli todella nihkeä :/
Joku päivitys tekivät mulle joka auttoi mutta ei poistanu ongelmaa kokonaan..

_________________
Renault 19 1.8 16V Ph1 Sininen Coupe


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 21.08.2014 17:30 
Avatar

Liittynyt: 21.08.2014 17:25
Viestit: 4
Paikkakunta: Espoo
Täällä ajetaan ilman muutoksia, Megane II 1.6 16v, kulkee ja käynnistyy ilman ongelmia sekoitan toki 10% 98 sekaan.

_________________
Olleita:
Peugeot 405 1.6 Break
Renault Clio 1.4 16v
Renault Scenic 2.0 8v manuaali ja 2.0 8v automaatti
Renault Laguna II 1.8
Xsara picasso 1.8 ja 2.0hdi
Peugeot 307 1.6
Nykyinen ajokki :Renault Megane II 1.6


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 04.02.2018 11:32 

Liittynyt: 04.05.2017 13:22
Viestit: 2
zeikki90 kirjoitti:
Täällä ajetaan ilman muutoksia, Megane II 1.6 16v, kulkee ja käynnistyy ilman ongelmia sekoitan toki 10% 98 sekaan.


Mites uskaltaa varmaan megane II 2.0 16v F4R koneelliseen asentaa muutossetin? Onko ollut mitään ihmeempää oiretta viinalla ajaessa?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 06.02.2018 12:16 
Jäsen

Liittynyt: 24.07.2011 15:53
Viestit: 138
Paikkakunta: Kylmäkoski
Erona noissa on mitä olen selvitellyt että
1) Kun laitetaan pelkkää viinaa tankkiin niin osa ECUista ymmärtää sen päälle(esim. Saabit) ja nostaa syöttöjä. Osa taas käy auttamatta laihalla

2) Softa päivityksissä laitetaan se ECU syöttämään sopivaa seosta eli jos vaihdat takaisin bensaan käy kone viina softalla auttamatta liian rikkaalla.

3) Laitat noita valmiita bokseja joissa on anturi joka haistelee minkälainen seos tuolla tankissa on ja näin ollen se joko pitää vakio kartat tai säätää RE85 kartat(yleisesti vaan nostaa syöttöjä 100% -> 120-125% tasolle). Noissa valmis bokseissa on osassa ylimääräinen rikastus piiri tms. joka talvikelillä yrittää ryypyttää normaalia enempi joten niiden kanssa ei ongelmia mutta tuolla "pelkkää viinaa tankkiin" meiningillä todennäkösesti kylmäkäynnistys hieman haastavaa. Tai ainakin haastavampaa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: RE85 muutos
ViestiLähetetty: 29.05.2018 16:14 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 02.01.2009 04:12
Viestit: 562
Paikkakunta: Muumilaakso
eFlexFuel paketti asennettuna.
RE85 riitää just viikoks.
Mut 98:lla jää 1/4 tankkiin.
Suuttimen seuranta näyttää 100% 5200rpm kohdalla(60% seoksella).


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com