RTF ry | Renault & Dacia merkkikerho | Keskustelu - Foorumi
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/

RE85 muutos
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=8&t=3053
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Speedjp [ 07.03.2013 06:18 ]
Viestin otsikko:  RE85 muutos

Ajatuksissa on käynyt kaverin subarun muututtua RE85 kulkineeksi, saada omakin auto kulkemaan viinan voimalla! :P Oiskohan tollanen edes mahdollista autooni?
Seuraavia vissii ainakii pitää vaihtaa--->
-Benspumppu
-Suuttimet isommaks
-Mites se tankki?
-Bensaputket
-Softan säätö
-Ööö.. What else? :ymsick:

Kirjoittaja:  Highcast [ 07.03.2013 07:24 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Hyvä idea, piti surffailla nettiä vähän asian tiimoilta.
Vilaseppa tänne.

Liitteet:
Capture.JPG

Kirjoittaja:  Speedjp [ 07.03.2013 20:13 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Esim...

Pumppu--> http://www.jmtuonti.fi/cat/product_cata ... =30&page=6

Suuttimet--> http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 23550-186/

Tätä rataa :ymhug:

Kirjoittaja:  koppa5 [ 08.03.2013 06:09 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Polttoaineputkille tai tankille tuskin tarvitsee tehdä mitään.
Suuttimet on hyvä olla isommat, ettei kuormitu liikaa liiasta aukiolosta (lämpenee).

Tehoakin tuolla saisi mukavasti lisää, kun etanoli ei ole niin herkkä nakuttamaan vrt. bensa.

Kirjoittaja:  Speedjp [ 08.03.2013 06:44 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

koppa5 kirjoitti:
Polttoaineputkille tai tankille tuskin tarvitsee tehdä mitään.
Suuttimet on hyvä olla isommat, ettei kuormitu liikaa liiasta aukiolosta (lämpenee).

Tehoakin tuolla saisi mukavasti lisää, kun etanoli ei ole niin herkkä nakuttamaan vrt. bensa.


Yleensähän muovit kestää etanoolia, monikaan kumilaatu taas ei..
Huomasin tuolla finjectorin sivuilla tuon suutin laskimen ja suuttimien pitääkin olla etanooli
käytössä luokkaa 1107 - 1354 cc/min, noin 250hv moottorissa :ymblushing:
3 erilaista vaihtoehtoo antoi..

Kirjoittaja:  Speedjp [ 09.03.2013 10:21 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

EV14, 1200 cc, 12 ohm, C, Jet -liitin, lyhyt runko O-O 34 mm, pitkä suutinkärki

BOTTOM-SET-2 ala-adapterin kanssa suuttimesta saadaan keskipitkä suutin, jolloin O-rengasväli on 49 mm. E85-yhteensopivat. With BOTTOM-SET-2 length is 49 mm (O ring to O ring). Compatible with E85

Kirjoittaja:  AhoDeLaho [ 21.01.2014 15:36 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Piti nostaa tämä uudelleen puheenaiheeksi kun oli kerran foorumin ainoa keskustelu missä oli puhe RE85:sesta. Onko joku onnistuneesti tehnyt näitä RE85 renuja ja miksei muitakin? Ehkä tästä saataisiin vähän faktoja ja kokemuksia listattua tänne alotteleville viinalla autoilijoille. :)

Kirjoittaja:  Jorse [ 19.05.2014 18:04 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Paljon kiitosta hyvästä ketjusta. Tämän alkoi olla jo todella mielenkiintoista, josko ottaisin e85 projektiksi turbo lagunaan.
Harkinnassa on ollut lastutus/optimointi, pitäisikö tämä tehdä ennen e85 muutosta?
Suuttimista taitaa loppua kapasiteetti, minkälaiset kannattaisi laittaa, tarkkaa mallia en ole vielä katsonut mikä nyt on, melko varmasti orkkis.

Kirjoittaja:  Masi [ 19.05.2014 18:16 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Jorse kirjoitti:
Tämän alkoi olla jo todella mielenkiintoista, josko ottaisin e85 projektiksi turbo lagunaan.
Harkinnassa on ollut lastutus/optimointi, pitäisikö tämä tehdä ennen e85 muutosta?


Ainakin kannattaa ekaksi selvittää onnistuuko. Jos sulla on GT niin varmasti onnistuu, mutta jos vanhempi pappaturbo niin riippuu ecusta. Mulla on -03 2.0T niin siinä on Sagem2000 ja sen koodaaminen (tai saaminen fyysisesti siten että voi koodata) on vissiin aika kimuranttia tms. Esim Fastchip ei onnannu "VF1BG0S06 is not supported as it has an older Sagem 2000 ECU." Sama vastaus tuli FinnTurbolta aikoinaan.

Kirjoittaja:  Jorse [ 20.05.2014 15:57 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Masi kirjoitti:
Jorse kirjoitti:
Tämän alkoi olla jo todella mielenkiintoista, josko ottaisin e85 projektiksi turbo lagunaan.
Harkinnassa on ollut lastutus/optimointi, pitäisikö tämä tehdä ennen e85 muutosta?


Ainakin kannattaa ekaksi selvittää onnistuuko. Jos sulla on GT niin varmasti onnistuu, mutta jos vanhempi pappaturbo niin riippuu ecusta. Mulla on -03 2.0T niin siinä on Sagem2000 ja sen koodaaminen (tai saaminen fyysisesti siten että voi koodata) on vissiin aika kimuranttia tms. Esim Fastchip ei onnannu "VF1BG0S06 is not supported as it has an older Sagem 2000 ECU." Sama vastaus tuli FinnTurbolta aikoinaan.


Samanlainen 03 turbolaguna mullakin on kuin sulla :) Onkohan mahdollista päivittää tuo "older Sagem 2000 ECU" modernimpaan Sagemiin?
Sattuuko olemaan tietoa minkälaiset suuttimet tuohon tarvisi?
Eflexfuelilta kyselin aiheesta ja sanoivat että täydellä kaasulla voi olla että suuttimien syöttö ei riitä tässä autossa, koska kulutus voi nousta sen 30%
Miten lähtisit nostamaan auton tehoja, jos lastutus osoittautuukin liian haastavaksi? Siis tehon lisäystä etanolin ollessa käyttövoima.

Kirjoittaja:  Jorse [ 30.07.2014 17:41 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Tarkoitus olisi laittaa tilaukseen osasettiä re-85 muutokseen , ja tilauksessa oli muutamia epäselvyyksiä, ja apu oli tarpeen :)
Autoni on siis Renault Laguna 2.0T 2003, perusmalli eli ei gt.

Tilauksessa halutaan tietää onko (auton?) tuoteversio S4-sylinterinen vai BTS 4-sylinterinen?
Mikä mahtaa olla suuttimien liitin tyyppi : EV-1 , EV-6 , Nippon Denso , vai Delphi ?
Kannattanee ostaa myös Obd II laite, suositelkaa jotain kunnollista?

Mutosten jälkeen katsotaan mihin vakiosuuttimet riittää, onko tarpeen laittaa isompaa alle. Myös Turbo painetta aikomus hiukan nostaa ja avartaa väyliä..

Kirjoittaja:  koppa5 [ 30.07.2014 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Mistäpä olet tilaamassa?

Kirjoittaja:  Jorse [ 31.07.2014 11:50 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

tuolta: http://steponetech.fi/tuotteet
Taidan sittenkin ottaa tuon paketin asennettuna, kun oli sen verran hyvät takuut asennettuna.
Liittimen kävin katsomassa jo, kun auto palasi kotiin. Oli ev-1. S mallin boksi oli perus ja Bts on wi-fi malli, jolla saa vaikka puhelimeen obd:lta tiedot.

Kirjoittaja:  excudo [ 05.08.2014 15:03 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Volvoon laitoin pelkällä softa päivityksellä E85 tankkiin hienosti toimi ja sekä perstuntuman ja valmistajan luvatut arvot niin tuntui tehokkaamalta kuin pelkkä bensa virisofta.
Yks pieni ongelma oli et kun lämpötila lähenteli 0 astetta tai miinusta niin kylmäkäynnistys oli todella nihkeä :/
Joku päivitys tekivät mulle joka auttoi mutta ei poistanu ongelmaa kokonaan..

Kirjoittaja:  zeikki90 [ 21.08.2014 17:30 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Täällä ajetaan ilman muutoksia, Megane II 1.6 16v, kulkee ja käynnistyy ilman ongelmia sekoitan toki 10% 98 sekaan.

Kirjoittaja:  Jusiz [ 04.02.2018 11:32 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

zeikki90 kirjoitti:
Täällä ajetaan ilman muutoksia, Megane II 1.6 16v, kulkee ja käynnistyy ilman ongelmia sekoitan toki 10% 98 sekaan.


Mites uskaltaa varmaan megane II 2.0 16v F4R koneelliseen asentaa muutossetin? Onko ollut mitään ihmeempää oiretta viinalla ajaessa?

Kirjoittaja:  AhoDeLaho [ 06.02.2018 12:16 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

Erona noissa on mitä olen selvitellyt että
1) Kun laitetaan pelkkää viinaa tankkiin niin osa ECUista ymmärtää sen päälle(esim. Saabit) ja nostaa syöttöjä. Osa taas käy auttamatta laihalla

2) Softa päivityksissä laitetaan se ECU syöttämään sopivaa seosta eli jos vaihdat takaisin bensaan käy kone viina softalla auttamatta liian rikkaalla.

3) Laitat noita valmiita bokseja joissa on anturi joka haistelee minkälainen seos tuolla tankissa on ja näin ollen se joko pitää vakio kartat tai säätää RE85 kartat(yleisesti vaan nostaa syöttöjä 100% -> 120-125% tasolle). Noissa valmis bokseissa on osassa ylimääräinen rikastus piiri tms. joka talvikelillä yrittää ryypyttää normaalia enempi joten niiden kanssa ei ongelmia mutta tuolla "pelkkää viinaa tankkiin" meiningillä todennäkösesti kylmäkäynnistys hieman haastavaa. Tai ainakin haastavampaa.

Kirjoittaja:  takapiru [ 29.05.2018 16:14 ]
Viestin otsikko:  Re: RE85 muutos

eFlexFuel paketti asennettuna.
RE85 riitää just viikoks.
Mut 98:lla jää 1/4 tankkiin.
Suuttimen seuranta näyttää 100% 5200rpm kohdalla(60% seoksella).

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/