Viimeisin vierailu: Tänään on 05.12.2019 20:37


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Renault Scenic II vm2010 nykii, veto häviää, sammuu
ViestiLähetetty: 18.11.2019 12:18 

Liittynyt: 18.11.2019 11:47
Viestit: 2
Rellu Scenic II vm 2010, aj 116600km
Auto nykii, veto häviää, ajo hiipuu kunnes lopulta sammuu. Käynnistyy mutta moottri oikuttelee eikä kaasupoljin tunnu vastaavan, tyhjäkäynti ei normaali, kunnes yhtäkkiä veto palauatuu ja auto hyökkää eteenpin. Saattaa käyttäytyä normaalista useita kilometrejä, kunne taas aloittaa oikkuilun. Merkkivalo palaa (jakoavain punaisella) ja teksti Check injection system ja Check pollution system ja ESP on/off
Huollossa tehty seuraavaa:
Kaasuläppä irrotettu ja puhdisteettu ja kaikki letkut tarkistettu.
Lambdassa alkavaa vikaa, vaihdettu.
Systystulpat huonossa kunnossa ja vaihdettu , puolat tarkastettu yksi vaihdettu oli hapettunut.
Mutta, vika jatkui , tosin ei niin rajuna kuin aiemmin ...???!!! mutta jatkui kumminkin...

Tilattu aika R autosähkömiehelle (Alppilan Autohuolto Konala) , raportoin tänne ratkaisusta
(Tämä peruttiin)

Eskop

Tänään ti kokeilin ja ajelin muina miehinä, korjausvalo paloi ja teksti 'check injection failure', ESP on...auto toimi moitteetta 10km kunnes oikkuilu alkoi liikennevaloissa, joissa tapani mukaan vedän sähköisen käsijarrun päälle odotellessa ja vaihdan vapaalle, valojen vaihduttua kuului moottrista ikäänkuin olisin pumpannut kaasua tiheästi eikä auto liikkunut, käsijarru jumitti. Sammutin auton moottorin ja odotin pitkän minuutin ja käynnistuin , käynnistyi moitteetta ja matka jatkui normaalisti kunne taas 100m päästä alkoi pätkiminen ja nykiminen ja veto hiipui kunnes tasaantui ...teksti vaihtui check unpollution system ja vaihtui ESP on/off.
Pätkiminen ja nykimenen rauhoittui kun painoin kytkimem alas ja vaihdoin isommalle vaihteelle ...tällaista temppuilua ...kommentteja, kertokaa ...???!!!!

Tänään ke

Aamulla tolpasta liikkeelle, Check Unpollution system teksti näkyvissä. Auto käyttäytyi normaalisti, käynti pehmeää, ei nykimistä - hyvältä vaikutti. Ajoin lähikaupan parkkikselle, asiointini jälkeen käynnistin auton, varoitusvalo (jakari) oli sammunut ja teksti hävinnyt, hyvältä näytti. Hoitelin asioita lajaalla kaarella, auto käyttäytyi normaalisti. Kotiin ajaessani iltapäivällä hyvillä mielin autoni ehjääntymisestä kun näytölle lävähti teksti 'Engine failure hazard' ja 'STOP'...
... Ei muuta kuin auto suoraan takaiasin korjaamolle

Oli siellä viikonvaihteen yli ja saivat ma auton työn alle, soittivat iltapäivällä, että vihdoin vika löytyi:
"Imusarjan painetunnistin (MAP) sekoili. MAP uusittu auto toimii normaalista" ...VOILA

No samalla korjattiin useitakin muita kohteita mm jarrut edestä ja takaa. Autosta olen pitänyt huolta ja käyttänyt määräakaishuolloissa kuten ohjekirja ohjeistaa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com