Viimeisin vierailu: Tänään on 18.04.2025 04:00


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hammastangossa klappia R19
ViestiLähetetty: 03.04.2009 20:57 

Liittynyt: 03.04.2009 20:46
Viestit: 3
Käyttöruoska r19 ph2 on alkanut (tai ainakaan aiemmin en ole asiaa huomannut) pitää kummallista ääntä rattia käännettäessä. Selvä naksahdus/loksahdus kuuluu jostain kojelaudan takaa edestä päin varmimmin kaupunkipyörityksessä käännyttäessä 90 asteen käännös vasemmalle. Joskus satunnaisesti kuuluu myös oikealle käännettäessä (tosin harvoin). Myös paikallaan rattia pyöritettäessä kuuluu tuo sama ääni yleensä hieman sen jälkeen kun vaihtaa pyörityssuuntaa (ohjaustehostin löytyy). 175 leveät vakiotalvikumit alla.

Raidetangon päät ja sisäpäät on uusittu molemmille puolille edellisen katsastuksen jälkeen alle vuosi sitten, samalla vaihdettu myös hammastangon suojakumi.

Ohjaus on muuten ihan jämpti, ei klappia eikä muita alustan ongelmia. Tuon äänen aikana ei tunnu minkäänlaista jumitusta tms. poikkeuksellista ratissa, vain pelkkä ääni. Mikä ihme tuon äänen voi aiheuttaa? Hammastangossa jotain vikaa (vitutus maximus)? Joku muu alustan osa kuin nuo em. nivelet hajalla? Eihän tuo vielä ajoa haittaa mutta mukava olisi tietää äänen aiheuttaja ennenkuin laukeaa kerralla kunnolla joku paikka.


Viimeksi muokannut rekisteroityminen päivämäärä 09.04.2009 15:31, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Outo naksahdus rattia käännettäessä
ViestiLähetetty: 04.04.2009 07:21 
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 09:10
Viestit: 513
Paikkakunta: Espoo
väittäisinpä että iskarin kääntölaakerit tulleet tiensä päähän.

_________________
Accord 2.0 -04 ja CBR1100XX -05 ja
CBR 1000 F -92
EX- Laguna 3.0 -94 -EX
EX- Laguna 3.0 -94 -EX
EX- Laguna 2.0 -95 -EX
EX- R19 1.7 GTX -92 -EX


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Outo naksahdus rattia käännettäessä
ViestiLähetetty: 07.04.2009 17:38 

Liittynyt: 03.04.2009 20:46
Viestit: 3
Katsastuksessa käytin tänään ja mainitsin asiasta kun korjaamolle on asiaa joka tapauksessa jarruremontin takia, jos samalla löytyisi syy tuolle naksahtelulle ja samalla vaivalla korjaukseen. Katsastusmies ei löytäny muuta naksuvaa kuin oikean puolen eturenkaan, josta ravistettaessa kieltämättä lähti juuri samanlainen ääni kuin rattia käännellessäkin. Syyksi äänelle sanoi väljän raidetangon sisäpään.

Ja edellisen katsastuksen jälkeen (9 kuukautta ja vaivaiset 5 tkm sitten) todellakin on vaihdettu sekä sisäpäät että raidetangon päät molemmille puolille kun hylättiin näiden takia katsastuksessa. Nyt ei tuon takia hylättyä sentään tullut, mutta herää väkisinkin kysymys, onko tuo etupään rakenne oikeasti tuollaista paskaa että reilun 5 tonnin ajon jälkeen klappaa noin selvästi vai pitäiskö lähteä korjaamolle rähisemään työn laadusta (ad ketjukorjaamo ja sieltä kautta hommatut osat, ei edes omia osia joita voisivat syyttää)? Kanttareihin ei todellakaan ole paukuteltu eikä muutakaan epänormaalia ole autolle tänä aikana sattunut? Asennusvirhe, paska osa vaiko ovatko nuo muka normaalisti noin pahvista tehtyjä (todella vaikea uskoa)?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: 5 tkm ajettu rt sisäpää vetelee viimeisiään
ViestiLähetetty: 09.04.2009 15:31 

Liittynyt: 03.04.2009 20:46
Viestit: 3
Nythän tuo kävi uusinnassa leimalla jarruremontin jälkeen ja toinen katsastusmies sanoikin vian olevan sisäpään sijaan hammastangossa. Eihän tuolla autolla muutenkaan montaa vuotta enää ole tarkoitus ajaa että sinänsä varmaan läjässä kestää sinne asti, mutta onko tuon hammastangon kiristys tms. patenttiratkaisu mahdollista? Kyseessä siis uudempikorinen r19 sedan 1.8 8v yksipisteruiskulla.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastangossa klappia R19
ViestiLähetetty: 12.04.2009 05:51 

Liittynyt: 02.02.2009 13:17
Viestit: 94
On se mahdollista kiristää. Kiristysruuvi on ohjausakselin kohdilla, jonkin kokoinen kuusiokolo, siinä on lukitus, mut siitä ei tarvi välittää, raaka vääntö vaan. Hammastangon joutuu irroittamaan kiinnikkeistään, että siihen pääsee käsiksi. Akunkenkä pitää irroittaa, jos ohjausakseli liikkuu liikaa säädön aikana, airbag lävähtää ja sit ei ole kivaa kellään. Liian tiukalle ei kandu vetää, sen jälkeen auton ohjaus ei palauta ollenkaan.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com