RTF ry | Renault & Dacia merkkikerho | Keskustelu - Foorumi
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/

Työn alla tänään
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=6&t=49
Sivu 64/66

Kirjoittaja:  Mikko T [ 26.08.2015 12:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5667E270
Museo tarkastus tehty :)

Kirjoittaja:  Elekaz [ 31.08.2015 17:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Tuli eilen laitettua kuraläpät kiinni, yllättävän siistit niistä tuli.

Kuva

Kirjoittaja:  Larsss [ 06.09.2015 08:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

F7P:n kansi purettu ja saadaan hommaa eteenpäin. En tyydy alle 200 tehoihin
Kuva

Kirjoittaja:  JaLe [ 06.09.2015 12:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Klinun kaarenreunan rupipaiseen korjailu eteni fillerivaiheeseen..

Kirjoittaja:  Lale [ 08.09.2015 10:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Vähän myöhässä kuva mutta reilu pari vkoa sitten tapahtu sarjan vaihto

Kirjoittaja:  Larsss [ 10.09.2015 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

pikkuhiljaa pikkuhiljaa. Paljon on hommaa vielä ennenkun edes voi ajatella jotain läppärunkojen duunaamista tms.. Mut kyllä se siiitä! Eilen touhuttu karkeesti imu- ja pakokanavien kokoa isommaks kauttaaltaan 2mm ... Tänään jos sais kiillotettua kanavat...

Kuva

Kirjoittaja:  Qnelius [ 10.09.2015 10:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Larsss kirjoitti:
pikkuhiljaa pikkuhiljaa. Paljon on hommaa vielä ennenkun edes voi ajatella jotain läppärunkojen duunaamista tms.. Mut kyllä se siiitä! Eilen touhuttu karkeesti imu- ja pakokanavien kokoa isommaks... Tänään jos sais kiillotettua kanavat



Ei näy kuva!

Kirjoittaja:  Highcast [ 10.09.2015 11:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Hyvin näkyy.

Kirjoittaja:  JaLe [ 13.09.2015 18:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Clion maalailua..

Kirjoittaja:  Larsss [ 15.09.2015 16:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Larsssin Renaultpaja se vaan jaksaa jaksaa ja jaksaa!

Nyt on avarrettu imu ja pako kanavat ja ajettu jakajat ja venttiiliohjurit pieniks niin alotin fiksaileen palotiloja. ja pikkuhiljaa siitä eteenpäin kiillottelemaan pakotila ja kanavat.. Helvetisti hommaa mut ite kun tekee niin priimaa tulee ;)
Realistinen tavote mulla on tästä vaparina 220hp ja sen eteen saan kyllä tehdä töitä

Tästä lähdettiin
Kuva

Tähän päästiin. tässä tehty ekat hionnat 400 vesihiomapaperilla. huomenn vielä ajan kaikki palotilat kertaalleene et saan kaikki silmäään pistävät härsit pois.
Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  henkka_ok [ 17.09.2015 06:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Larsss kirjoitti:
Realistinen tavote mulla on tästä vaparina 220hp ja sen eteen saan kyllä tehdä töitä


1.8 vai 2.0 alakerralla?

Kirjoittaja:  Larsss [ 17.09.2015 17:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

henkka_ok kirjoitti:
Larsss kirjoitti:
Realistinen tavote mulla on tästä vaparina 220hp ja sen eteen saan kyllä tehdä töitä


1.8 vai 2.0 alakerralla?


mennään "vakio" alakerralla :D

K-Teciltä on tilattu H-profiiliveiviä ja takomäntää joiden pitäis kestää kierrättämistä jo ihan reilusti. Huipputehot kuitenkin jossain 7500-8000rpm.

Veivit ja männät ajateltu jo senkin takia päivittää että haluan pitää jatkoa ajatellen turbo-option auki, joka tosin vaatii torque platen turbottamisvaiheessa, koska puristussuhde tullaan nostamaan 12:1-13:1 välille...

MS3 on tilattu myös ja se toivottavasti saapunee jotta saan sen tinailun alle pikkuhiljaa. Nokat tulee olemaan todennäkösesti aika järkyttävän jyrkät mörkönokat...

Kirjoittaja:  henkka_ok [ 18.09.2015 06:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Sehän kuulostaa sitten suunnitelmalta. Keep me updated!

Kirjoittaja:  Speedjp [ 19.09.2015 21:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Mites noi venttiilit? meinasitko vaihtaa isompiin?! jos päälle 200 hummaa meinasit!
:ymhug:

Kirjoittaja:  Larsss [ 19.09.2015 23:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Speedjp kirjoitti:
Mites noi venttiilit? meinasitko vaihtaa isompiin?! jos päälle 200 hummaa meinasit!
:ymhug:


Tuossa Cliosportin sivulla oli just puhetta tästä et 30mm imu ja 28.5mm pako (vakiokoot) pitäis 7.5mm nostolla riittää oikeella virtauksella n.220-230 :D eli en ainakaan näin aluks ala vaihtaan venttiilejä isompiin.

Joku viisas oli laskenu et vakiokoot 7.5mm nousulla ja jos ei jää kiinni polttoaineen saannista tai softasta niin potentiaalinen max.teho F7P:lle teoriassa ois 235.62hp (kampiakselilta)
32/30 venttiileillä pääsis jo yli 260 tehoihin. Mutta kuten sanottu; Teoriassa.

Lähdetään nyt sitä 220 hakeen ja katsotaan siitä eteenpäin :D

Kirjoittaja:  Larsss [ 29.09.2015 19:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Mää en nyt tiedä taas onko tässä mitään järkeäm mut aloin tuossa tekeen twingoon pientä päivitystä. Ajattelin muuttaa cliossa olleen ahtimen remmikäyttöseks. laskin et säännssit ois saada pyörimään 19000 rpm. homma nyt on kuitenkin sen verran et laakerointi vaihdetaan vakio öljyvoitelusta/kellustavasta kuulalaakerointiin ja pakosiiven tilalle istutetaan hihnapyörä. Kampiakselille iso(oikeasti iso) hihnapyörä :D Hauska kokeilla mitä seuraa vai seuraako mitään :D

Kuva

Kirjoittaja:  Aila Kalliomäki [ 30.11.2015 13:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Mitä sitten tapahtui?

Kirjoittaja:  koppa5 [ 30.11.2015 13:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Larsss kirjoitti:
... Ajattelin muuttaa cliossa olleen ahtimen remmikäyttöseks...


Peukku Pelle Pelottomuudesta! :D

Kirjoittaja:  Larsss [ 04.12.2015 17:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

koppa5 kirjoitti:
Larsss kirjoitti:
... Ajattelin muuttaa cliossa olleen ahtimen remmikäyttöseks...


Peukku Pelle Pelottomuudesta! :D



Mä tykkään harrastaa :D

Kirjoittaja:  Larsss [ 09.01.2016 21:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Työn alla tänään

Hola!

Hetkeen en oo mitään höpötelly mut nyt ajattelin et narautellaan pari kuvaa mitä on tullu tehtyä.

Remmiahdin projekti alkaa olla valmis. Ahtimen kompurapuolen siipi oli niin palasina ettei siitä tähän hätään saanut kalua, joten päädyin tekemään pakopuolesta sitten ahtimen. Pakosiipi laitetaan pyörimään väärinpäin niin saadaan tarvittama imu/puhallus oikein päin. Akselin teetätin veljen työpaikan sorvarilla turussa ja paria osaa vaille homma on jo paketissa. Toivon mukaan ens viikolla pääsisin testaileen pellin alle ja mittaileen hihnojen pituuksia.. välityssuhde tulee olemaan 1:16 eli kikkare tulee pyöriin aika vauhdilla!

Visioin myös ens kesän lookkia ja muutoksia niin tulee oleen aika racetyylistä hommaa..
-13*7 vanteet 175-50 semislickseillä
-kuppipenkit
-4pistevyöt
-Kaaret
-Helvetin iso splitteri keulaan
-teippaus

Katsellaan keväämmällä miten homma on luonnistunu!

Tässä pari photoo
Kuva

Kuva

Sivu 64/66 Kaikki ajat ovat UTC
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/