Viimeisin vierailu: Tänään on 05.12.2019 20:33


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 24.01.2018 09:53 
Avatar

Liittynyt: 04.10.2014 18:18
Viestit: 45
Nyt on mahdollista saada ohjelmointia dCi-moottorisiin ja ainakin Bosch ohjausyksiköllisiin Dacioihin,
Relluihin ja muihin dCi konetta käyttäviin moottoreihin (muitakin dieseleitä kyllä kanssa).
Mulle tehtiin tuohon Sanderoon ja potentiaalia koneesta kyllä löytyy, mutta ei voi kaikkea ottaa irti, kun kytkin ei pidä B-) . Tämä oli vasta versio 1 ja tarkastellaan clipillä jossain välissä parametrejä, mitä syöttömääriä saadaan toteutettua. Nyt n.120 heppaa ja n.300 nm. vääntöä ja käyrä äärimmäisen tasainen. Kuin iso käsi autoa työntäisi :shock: Ohjelman tekijä on konkari alalla ja ohjelma on aina yksilöllinen . Egr, katti ja dpf on paikoillaan. Kaverini asentaa ja uusimaalla sijaitsee.
Ottakaa yyveellä yhteyttä, jos kiinnostaa, niin kerron tarkemmin :!:

_________________
Dacia Sandero Stepway Prestige 1.5 dCi 2014
Yamaha Majesty 400 2014
Kymco Visa R 50 2012
Kolome polkupyörää


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 05.03.2018 16:53 

Liittynyt: 20.07.2017 12:11
Viestit: 84
Löytyykö tuohon Tce moottoriin mitään? Ulkomailla näytti muutamassa paikassa olevan joku chippi, mutta kun ei kokemuksia löydy keneltäkään niin ei uskalla tilailla.

_________________
DDT4ALL ja PyREN käytössä
Vikakoodien lukua & ominaisuuksien käyttöönottoa @ JKL
---------------------------
Duster Tce 130 4x4 Prestige 2019
ex. Logan MCV Tce 90 Stepway 2017


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 05.03.2018 18:55 
Avatar

Liittynyt: 04.10.2014 18:18
Viestit: 45
Mahdollisesti, otan selvää :arrow:

_________________
Dacia Sandero Stepway Prestige 1.5 dCi 2014
Yamaha Majesty 400 2014
Kymco Visa R 50 2012
Kolome polkupyörää


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 15.03.2019 05:27 

Liittynyt: 25.09.2017 19:35
Viestit: 80
Laitatin Celtic tuningin softan omaan dci Dusteriin. 143hv ja 300nm luvataan ja kyllä tekee varsinkin suuremmilla vaihteilla ajosta huomattavasti jouheampaa.

_________________
Mazda 323f 1.6
Hyundai Elantra 2.0
Opel Astra GSI
Ford Focus STW 2.0 AUT.
Chrysler PT Cruiser 2.4 AUT.
Ford Maverick 4x4 3.0 V6 AUT.
Chevrolet Cruze SW 1.4T
Duster 4x4 1.5 dci Black Shadow


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 15.10.2019 05:29 
Avatar

Liittynyt: 20.07.2015 07:26
Viestit: 350
Pitäskö tuon olla jotenkin ihmeellinen asia piristää dci moottoria? Kyllä siihen aika paljon lastuja löytyy eri firmoilta. Tiedä sitten miten ne toimii. Mut jos tuollaisen saisi jotenkin edukkaasti niin voisi itsellekin duunaa. Luokkaa alle 300e. Tehoa ja vääntöä tulee kuitenkin niin vähän niin ei siitä kovin paljoa viitsi maksaa. Saabissa sai mukavat 70hv lisää tehoa ja tuen etanolille pelkällä softa päivityksellä ja se maksoi huikeat 120e.

_________________
Dacia Duster dCi 2011


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 29.11.2019 12:18 

Liittynyt: 20.09.2018 17:37
Viestit: 9
Paikkakunta: Espoo
Oma dci duster menee tutulle softattavaksi, kunhan ajelen pari tankillista ensin alle ihan kulutus tietouden takia. Näkee sitten miten mm se puoli muuttuu.
Itseäni kiinnostaisi mitenköhän pitkälle tuossa k9k dci koneessa riittää polttoaineen syöttö, siis jos vaihtaist isomman ahtimen paikoilleen, joka jää nykyisellään pullon kaulaksi tuossa 135hp hujakoilla.
Kaveri sanoi että pariin 1.5dci meganeen tehnyt softan, joissa vaihdettu 2litrasen dci:n ahdin. Aika miellyttävä kuulemma tuli paketista.
Ja sitä kytkimen kestoa ei tarvitse huolehtia, se vääntö laitetaan sopivaksi sieltä softasta... ;)

_________________
-15 duster laureante 4x4 1.5dci 80kW
---------------------
-08 Skoda Fabia Combi 5J tdi 77kW@180kW
-04 Seat Leon ts tdi 110kW@140kW
-04 3bg variant 96kW@120kW
-99 Seat Cordoba 6k tdi 66kW@152kW
-96 Passat 35i tdi 66kW@98kW
-92 Opel Astra F 1.6i


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 30.11.2019 06:28 

Liittynyt: 20.08.2017 07:58
Viestit: 167
Paikkakunta: Espoo
malandio kirjoitti:
Oma dci duster menee tutulle softattavaksi, kunhan ajelen pari tankillista ensin alle ihan kulutus tietouden takia. Näkee sitten miten mm se puoli muuttuu.
Itseäni kiinnostaisi mitenköhän pitkälle tuossa k9k dci koneessa riittää polttoaineen syöttö, siis jos vaihtaist isomman ahtimen paikoilleen, joka jää nykyisellään pullon kaulaksi tuossa 135hp hujakoilla.
Kaveri sanoi että pariin 1.5dci meganeen tehnyt softan, joissa vaihdettu 2litrasen dci:n ahdin. Aika miellyttävä kuulemma tuli paketista.
Ja sitä kytkimen kestoa ei tarvitse huolehtia, se vääntö laitetaan sopivaksi sieltä softasta... ;)

Nyt en ymmärrä, jos rajaat vääntömomentin johonkin rajaan etkä nosta maksimipyörimisnopeutta niin samalla rajaat maksimitehon. Mitä tässä nyt haetaan ?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 30.11.2019 09:25 

Liittynyt: 20.07.2017 12:11
Viestit: 84
malandio kirjoitti:
Oma dci duster menee tutulle softattavaksi, kunhan ajelen pari tankillista ensin alle ihan kulutus tietouden takia. Näkee sitten miten mm se puoli muuttuu.
Itseäni kiinnostaisi mitenköhän pitkälle tuossa k9k dci koneessa riittää polttoaineen syöttö, siis jos vaihtaist isomman ahtimen paikoilleen, joka jää nykyisellään pullon kaulaksi tuossa 135hp hujakoilla.
Kaveri sanoi että pariin 1.5dci meganeen tehnyt softan, joissa vaihdettu 2litrasen dci:n ahdin. Aika miellyttävä kuulemma tuli paketista.
Ja sitä kytkimen kestoa ei tarvitse huolehtia, se vääntö laitetaan sopivaksi sieltä softasta... ;)

Paljonko nuo softauksen maksaa?

_________________
DDT4ALL ja PyREN käytössä
Vikakoodien lukua & ominaisuuksien käyttöönottoa @ JKL
---------------------------
Duster Tce 130 4x4 Prestige 2019
ex. Logan MCV Tce 90 Stepway 2017


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: dCi moottorin piristäminen
ViestiLähetetty: 30.11.2019 13:45 

Liittynyt: 20.09.2018 17:37
Viestit: 9
Paikkakunta: Espoo
Heguli kirjoitti:
malandio kirjoitti:
Oma dci duster menee tutulle softattavaksi, kunhan ajelen pari tankillista ensin alle ihan kulutus tietouden takia. Näkee sitten miten mm se puoli muuttuu.
Itseäni kiinnostaisi mitenköhän pitkälle tuossa k9k dci koneessa riittää polttoaineen syöttö, siis jos vaihtaist isomman ahtimen paikoilleen, joka jää nykyisellään pullon kaulaksi tuossa 135hp hujakoilla.
Kaveri sanoi että pariin 1.5dci meganeen tehnyt softan, joissa vaihdettu 2litrasen dci:n ahdin. Aika miellyttävä kuulemma tuli paketista.
Ja sitä kytkimen kestoa ei tarvitse huolehtia, se vääntö laitetaan sopivaksi sieltä softasta... ;)

Nyt en ymmärrä, jos rajaat vääntömomentin johonkin rajaan etkä nosta maksimipyörimisnopeutta niin samalla rajaat maksimitehon. Mitä tässä nyt haetaan ?


Vakio ahtimella loppuu tuotto äkkiä, joka alkaa rajoittamaan ulos saatavaa tehoa aika nopeasti.
Seuraava kuva oikeestaan aukaisee asiaa hyvin: Kuva
Tuossa näkee miten n.3000rpm kohdalla vääntökäytä lähtee tippumaaa, kun ahtimelta loppuu tuotto ja samalla saadaan maksimi teho tuolloin. Ilmaa ei vaan riitä enempään.

Jos vaihdetaan sopivasti isompi ahdin, niin silloin voidaan rajata softallisesti tuo maksimi vääntö tuohon samaan n.300Nm jonka voimalinja kestää, mutta koska ahtimen tuotto ei lopu kesken se mahdollistaa tuolla samalla vääntökatolla(jos soppa riittää) huipputehon siirtämisen käytännössä rajoitinta vasten olevalle kohdalle, joka tarkoittaa aika lineaarisesti tuosta kartalta katsottuna 180hp@4700rpm.
Moottori vetää tuolloin hyvin lineaarisesti koko kierrosalueen läpi ja on hyvin vapari bensakone tyyppinen vedollaa, eli teho ei tunnu loppuvan kesken kierrosalueen, koska vääntö pysyy vakiona ja teho kasvaa kierrosluvun mukaan.

Oma edellinen auto oli juuri tuolla tavalla tehtynä raudan ja softan osalta, siinä oli vakio 228mm kytkin ja kaksoismassa, joka rajasi väännön 300Nm hujakoille, mutta 2bar ahdoilla tuotto riitti n.160kW tehoon asti.
Reseptinä oli 1.9tdi 74kW, jonka vakio ahtimen kuoriin laitettiin 2.7tdi koneen sisuskalut finturbolla(gtb 1756) ja isommat pumppusuuttimet ja softa siihen sopivaksi.
Fabialla ei jäänyt enää jalkoihin https://photos.app.goo.gl/jeiNqbzaw31yQn4v8 mutta alkoi kaipaamaan lisää vetäviä renkaita :lol:

_________________
-15 duster laureante 4x4 1.5dci 80kW
---------------------
-08 Skoda Fabia Combi 5J tdi 77kW@180kW
-04 Seat Leon ts tdi 110kW@140kW
-04 3bg variant 96kW@120kW
-99 Seat Cordoba 6k tdi 66kW@152kW
-96 Passat 35i tdi 66kW@98kW
-92 Opel Astra F 1.6i


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com