Viimeisin vierailu: Tänään on 03.07.2020 20:56


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 26.02.2015 14:03 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 277
Tuommoinen dacia dokker tuli sitten tilattua. Alkaa olla tarvetta pienelle kuljetuskapasiteetille koko ajan. Wanha peräkärrikin kun on ilman kuomua niin aika viraton kärri on.
Piti lähteä katsomaan kuomullista peräkärriä. Hinnatkin olivat alkaen noin kaksi ja puolitonnia. Ja eukko kun ei oikein pidä peräkärrin peruuttelusta niin ajatus alkoi taipumaan pakettiautoon. Riittäisi hyvin pikkupaku. Ajatus alkoi raksuttaa että daciallahan on dokkeri, pikkupaku.
Saman tein liikkeeseen ja kysyin myyjältä että ottaako tuon meidän karvalakki-dusterin vaihdossa dokkeriin. Karvalakki on jäänyt nykyään hieman tyhjän pantiksi kun siinä ei ole kuljetuskapasiteettia. Kirjoitti siinä saman tien tarjouksen.
Laskeskelin siinä mielessäni tarjousta katsellessani että jos ostan kuomukärrin niin siihen menee kaksi ja puoli tonnia, sitten pitää ostaa karvalakkiin vielä uudet kesä- ja talvirenkaat, noin 1300, toisaalta takuu päättyi juuri ja jakopäänhihnakin pitää vaihtaa ensi vuonna jne...
Joten nimi alle ja vajaa viisitonnia rahaa väliin. Saa sitten ajaa taas takuuautolla kolme vuotta ja tuli kuormatilaakin käyttöön. Ei tuo kyllä kallis ollut. Ainoa että pitää odotella kun tietenkin tämä Dokkeri otettiin karvalakki versiona.
Tasan kuusi tonnia laski karvalakki-Dusterin arvo kolmessa vuodessa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 26.02.2015 14:43 
Avatar

Liittynyt: 03.01.2014 09:19
Viestit: 315
Lapin mies kirjoitti:
Tuommoinen dacia dokker tuli sitten tilattua.
Saa sitten ajaa taas takuuautolla kolme vuotta ja tuli kuormatilaakin käyttöön.
Tasan kuusi tonnia laski karvalakki-Dusterin arvo kolmessa vuodessa.



Onneksi olkoon foorumin ensimmäisen Dokkerin kunniaksi. :)

Hyvin on Dusteri pitänyt hintansa kun oma edellinen Auris hybridi tiputti hintaa seitsemän tonnia kolmessa vuodessa uuteen Toyotaan joten ei Dacialla ole sen puolen mitään hävettävää.

_________________
Dacia Lodgy TCe -14 Laureate Cendré beige


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 11.06.2015 14:35 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 277
Tuli sitten tuo Dokkeri pihalle tänään. Sellainenhan se juuri oli niin kuin ajattelinkin. Nyt sitä tavaraa sitten mahtuu. Kojetaulu taitaa olla napattu uudesta Dusterista. Näkyväisyyttä on yllättävänkin hyvin koska tuulilasi ja sivuikkunat ovatkin melkoisen suuret. Tilan tuntu ohjaamossa on melkoinen, nyt mahtuu neljä karvalakkia päällekkäin.
Se mikä kiinnosti kovasti on tuo moottori, 1.6 vapari bensakone. Mopo siis pakussa. Sehän pohjaa siis samaan moottoriin kuin etuveto-Dusterissa.
Mutta heti ensi metreillä tuli melkoinen yllätys kun ajattelin että paljonkohan tuota saa polkea että tuon saa edes liikkeelle ja saako alamäessä edes satasen vauhtia.
Jotain moottorin suunnittelusta vastaavat propellihatut ovat tehneet moottorille. Aivan eri moottori käytössä kuin etuveto-Dusterissa! Paperilla katsottuna näyttää siltä ettei edes teoriassa tuo voimanlähde ole mistään kotoisin ja täydellinen virhearviointi pikkupakuun.
Ja paskanmarjat sanon minä!
Ensi käynnistyksellä moottori hyrähti käyntiin ja ohjaamoon ei moottorin ääntä käytännössä edes kuulu, vain pieni hyrinä. Ykkönen silmään ja mielessä koko ajan että onnistunko sammuttamaan heti lähdössä oudon auton. Ei saatana, tyhjäkäynnillä kytkin ylös ja auto lähtee nikottelematta liikkeelle. Vitonen on sopiva vaihde tuosta 60:stä alkaen. Piti kokeilla pitkään loivaan ylämäkeen 55 mittarissa ja painaa kaasua, ei mitään nykimisiä tai alaspäin vaihtoja vaan ihan riittävällä kiihtyvyydellä 85 mittariin. Suoralla piti kokeilla rekan ohitusta, 85 mittarissa, vitonen silmässä ja pikkaisen kaasua ja ohittamaan. Ei minkäännäköistä nyykähtämistä tai alaspäin vaihtamisen tarvetta vaan hieman lisää kaasua ja 140 mittariin ja rekasta ohi. Vielä olisi ollut varaa nostaa nopeutta mutta kun tuota ajokorttiakin tarvii...
Piti sitten tarkemmin selvittää että eihän tuossa moottorissa ole kuin 60 kW:a ja 134 Nm:ä vääntöä. Piti oikein konepelti nostaa ja tarkistaa että onkos tuossa dieseli sittenkin, vaan siellä se bensapannu pilkisti.
Pitää muistaa että auto oli tyhjä ja raskaalla kuormalla tilanne toki muuttuu mutta hälläväliä, meidän käyttöön riittävä.
Paljon on autoa viidentoista tonnin hinnalla. Ja kaupan päälle tankki täyteen, shamppanjapullo laseineen sekä ilmaiset huollot! Näin sitä pitää.
Eukko tekikin mielenkiintoisen huomion. Sanoi että erityisen hyvänä puolena on se että nyt mahtuu polkupyörä kyytiin. Kun hän vie minut perjantai-iltana "paikalliseen" "kahville" hän voikin jättää polkupyörän minulle ja lähteä takaisin kotiin. Ei tartte aamuyöstä hakea.
Näppärää.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 11.06.2015 16:46 
Avatar

Liittynyt: 30.10.2010 20:01
Viestit: 131
Paikkakunta: Lieto
Lapin mies kirjoitti:
Kun hän vie minut perjantai-iltana "paikalliseen" "kahville" hän voikin jättää polkupyörän minulle ja lähteä takaisin kotiin. Ei tartte aamuyöstä hakea.
Näppärää.


Tai jos pyöräily ei enää onnistu, niin portsari auttaa varmasti Dokkeriin sikaosastolle :D

_________________
Clio IV TCe 90 Expression


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 11.06.2015 19:56 
Avatar

Liittynyt: 04.01.2014 12:04
Viestit: 579
Paikkakunta: Keski-Suomi
Lapin mies kirjoitti:
Tuli sitten tuo Dokkeri pihalle tänään. Sellainenhan se juuri oli niin kuin ajattelinkin. Nyt sitä tavaraa sitten mahtuu. Kojetaulu taitaa olla napattu uudesta Dusterista. Näkyväisyyttä on yllättävänkin hyvin koska tuulilasi ja sivuikkunat ovatkin melkoisen suuret. Tilan tuntu ohjaamossa on melkoinen, nyt mahtuu neljä karvalakkia päällekkäin.
Se mikä kiinnosti kovasti on tuo moottori, 1.6 vapari bensakone. Mopo siis pakussa. Sehän pohjaa siis samaan moottoriin kuin etuveto-Dusterissa.
Mutta heti ensi metreillä tuli melkoinen yllätys kun ajattelin että paljonkohan tuota saa polkea että tuon saa edes liikkeelle ja saako alamäessä edes satasen vauhtia.
Jotain moottorin suunnittelusta vastaavat propellihatut ovat tehneet moottorille. Aivan eri moottori käytössä kuin etuveto-Dusterissa! Paperilla katsottuna näyttää siltä ettei edes teoriassa tuo voimanlähde ole mistään kotoisin ja täydellinen virhearviointi pikkupakuun.
Ja paskanmarjat sanon minä!
Ensi käynnistyksellä moottori hyrähti käyntiin ja ohjaamoon ei moottorin ääntä käytännössä edes kuulu, vain pieni hyrinä. Ykkönen silmään ja mielessä koko ajan että onnistunko sammuttamaan heti lähdössä oudon auton. Ei saatana, tyhjäkäynnillä kytkin ylös ja auto lähtee nikottelematta liikkeelle. Vitonen on sopiva vaihde tuosta 60:stä alkaen. Piti kokeilla pitkään loivaan ylämäkeen 55 mittarissa ja painaa kaasua, ei mitään nykimisiä tai alaspäin vaihtoja vaan ihan riittävällä kiihtyvyydellä 85 mittariin. Suoralla piti kokeilla rekan ohitusta, 85 mittarissa, vitonen silmässä ja pikkaisen kaasua ja ohittamaan. Ei minkäännäköistä nyykähtämistä tai alaspäin vaihtamisen tarvetta vaan hieman lisää kaasua ja 140 mittariin ja rekasta ohi. Vielä olisi ollut varaa nostaa nopeutta mutta kun tuota ajokorttiakin tarvii...
Piti sitten tarkemmin selvittää että eihän tuossa moottorissa ole kuin 60 kW:a ja 134 Nm:ä vääntöä. Piti oikein konepelti nostaa ja tarkistaa että onkos tuossa dieseli sittenkin, vaan siellä se bensapannu pilkisti.
Pitää muistaa että auto oli tyhjä ja raskaalla kuormalla tilanne toki muuttuu mutta hälläväliä, meidän käyttöön riittävä.
Paljon on autoa viidentoista tonnin hinnalla. Ja kaupan päälle tankki täyteen, shamppanjapullo laseineen sekä ilmaiset huollot! Näin sitä pitää.
Eukko tekikin mielenkiintoisen huomion. Sanoi että erityisen hyvänä puolena on se että nyt mahtuu polkupyörä kyytiin. Kun hän vie minut perjantai-iltana "paikalliseen" "kahville" hän voikin jättää polkupyörän minulle ja lähteä takaisin kotiin. Ei tartte aamuyöstä hakea.
Näppärää.


Onnea palstan ensimmäiselle Dokkerille!!

Dokker perustuu Dacia Lodgyyn (tai toisinpäin) ja osa komponenteista on täysin samoja, kuten pitkälti ohjaamokin.
Kojetaulu Dokkerissa on myös jokseenkin sama kuin Lodgyssä, Lodgyssä on vaan enemmän koristelua ja pikku yksityiskohtia lisätty henkilöautomaisemman ja vähän viimeistellymmän ja vähemmän tavara-automaisemman vaikutelman saamiseksi.
Näkyvyys ja sisäkorkeus näissä on kyllä kohdallaan, Dokker taitaa olla vielä korkeampi kuin Lodgy, vaikka vähän lyhyempi. Ja tuulilasi on näissä aika laakea, se on totta. Se yhdistettynä melko korkealla istumiseen, näkyvyyttä ei voi moittia.
En tiedä Dokkerista, mutta Lodgyssä suuntavakavuus etenkin kuormattuna paranee huomattavasti, kun taakse lisää rengaspaineita reippaasti (2,9 bar).

Toi tonnikuussatanen bensakone on kahdeksanventtiilinen vanha Renault-peruskone ja se on uskoakseni tasainen puurtaja vailla tehopiikkejä, kun Dusterin kuusitoistaventtiilinen versio lienee enemmän kierroskone. Maailmalla tuon 8-venttiilisen vapari bensa-Dokkerin/Lodgyn saa maakaasuversionakin.

Ostettiin tyttärelle polkupyörä Tampereelta ja se tuli myös Lodgyssä pystyssä ja valmiiksi kasattuna ihan helposti muiden (Ikea) ostosten kanssa auton sisällä. Ja istumapaikkojakin oli sentäs vielä 4 käytössä kyseisellä reissulla. :)) Että kyl näihin Afrikan sisaruksiin tavaraa mahtuu....

_________________
Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen -17
Renault Clio IV Sport Tourer Tce 90 Limited -18

ex. Renault Clio IV 1,2 16v Life HB
ex. Renault Captur TCe 120 EDC Expression
ex. Renault Twingo SCe 70 S&S Soleil Limited
ex. Dacia Lodgy dCi 110 Laureate


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 17.06.2015 13:03 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 277
Ensimmäinen tankkaus tuli tehtyä, 500 kilometriä ajettu ja vajaa 35 litraa tankkiin meni. Sitähän en tiedä kuinka täyteen tankki oli liikkeessä liruteltu.
Kulutus siis 7 litraa/100 km.
Ajo ollut tyypillistä tavaroiden noutoja ilman tasaista maantieajoa. Jos tällaisena kulutus tulee pysymään niin tyytyväinen olen.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 08.08.2015 11:18 

Liittynyt: 08.08.2015 11:04
Viestit: 1
Dacia Dokker Van dCi 90 Ambiance tuli hommattua uutena omaan ja yrityksen käyttöön. Toistaiseksi ei mitään pahaa sanottavaa mutta rauhallista sisäänajoahan tässä vasta ajellaan. Kaikki perusherkut tuntuu löytyvän ja peruutustutkan asennutin kun meikäläisen ensimmäinen umpipaku on kyseessä. Tälläkin foorumilla kiitelty Tolvasen Jukka hoiti kaupat asiallisesti Jyväskylässä, kiitokset vaan Hämeen autolle.

_________________
www.pakkaustukku.fi
Pakkaus-, postitus- ja hinnoittelutarvikkeiden kotimainen verkkokauppa


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 05.01.2016 16:21 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 277
Joskus tulee manattua isoja autokauppoja mutta nyt tarvii ottaa hattu nöyrästi kouraan ja suoda kiitokset sinne Rovaniemelle.
Tuli vietyä Dokkeri ensihuoltoon ja kummasti niitä kilometrejä oli tullutkin. 10 tuhatta loppukeväästä. Ostotilanteessa myyjä sanoi että tulee sitten ilmaiset huollot. Otin lauseen ihan huumorilla mutta nyt kun kävin autoa huollosta noutamassa niin huolto totesi että tämä huolto ei sitten mitään maksakaan. Tämä on meidän talouden kolmas Dacia ja alkaa näyttämään siltä että merkkiuskollisuus huomioidaan jossain vaiheessa.
Ynnäilin tuossa meidän Dacioiden yhteenlasketut kilometrit ja reilut kaksisataa tuhatta niillä on yhteensä ajettu.
Näillä kilometreillä näissä olosuhteissa voi jo varovasti todeta että ei näitä paskaksi ajamalla saa...


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 06.01.2016 22:18 
Avatar

Liittynyt: 19.12.2009 23:43
Viestit: 143
Ei tämä nyt varsinaisesti Dokkeriin liity,mutta saman totean, en ole vielä 10 vuodessa ja 600 000 km saanut Traficcia paskaksi, ainoastaan muutamia pyörän laakereita,useita Iranilaisia pissapojan pumppuja (alkuperäisiä) ja takajarrusatuloita. No ajamalla kyllä,mutta ei sentään rikkiajettu. Kuinka pitkälle pääsenkään vielä alkuperäisillä suuttimilla tai syöttöpumpulla tai vaihdelaatikolla? Tiedättekö mikä on vastaus? Laatikkoon vaihdetaan öljyt vähintään kerran vuodessa (85000 km) ja naftasuodin vaihdetaan 2 krt vuodessa. Ainakin halvempaa,kuin tehdas korjatut dCi suuttimet.

_________________
R 5 GTE ,5 GTX ja 11 TURBO


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 05.02.2019 17:23 

Liittynyt: 29.12.2018 17:37
Viestit: 1
Nyt noin puolitoista vuotta ja 64tkm kilometriä ajettu diesel dokkerilla. Ihan hyvä kulkine.Nyt tänä tavena taka jarrut jäätyneet kun oli tarveke pölykapselit jotka keräävät lumen rummun ympärille. Nyt on pölykapselit poistettu ja kaikki hyvin.Viime talven ajelin ilman pölykapseleita ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa. Dokkeri on ihan hyvä pienien tavaroidenkuljetukseeen.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 25.02.2019 10:37 

Liittynyt: 29.11.2011 20:17
Viestit: 13
Olen harkinnut Dokkerin ostoa, riittäisi meidän kahden hengen taloudelle. Ilmeisesti niissä ei juurikaan ongelmia? Saa kertoa kokemuksia ko. kulkineesta.

_________________
Dacia Logan MCV Stepway TCe 90 -19 Vison ruskea


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 02.03.2019 07:39 

Liittynyt: 02.03.2019 07:34
Viestit: 3
Henkka Py kirjoitti:
Nyt noin puolitoista vuotta ja 64tkm kilometriä ajettu diesel dokkerilla. Ihan hyvä kulkine.Nyt tänä tavena taka jarrut jäätyneet kun oli tarveke pölykapselit jotka keräävät lumen rummun ympärille. Nyt on pölykapselit poistettu ja kaikki hyvin.Viime talven ajelin ilman pölykapseleita ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa. Dokkeri on ihan hyvä pienien tavaroidenkuljetukseeen.

Mulla on vm2016 Dokker työkäytössä ja voin sanoa että oli mitkä pölykapselit tahansa tai ei niin kaikki lumi Hiekka ja muta tarttuu takavanteiden sisäpuolelle. nyt mittarissa jo yli 200tkm


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 02.03.2019 10:42 

Liittynyt: 04.01.2018 17:57
Viestit: 89
Pasi75 kirjoitti:
Henkka Py kirjoitti:
Nyt noin puolitoista vuotta ja 64tkm kilometriä ajettu diesel dokkerilla. Ihan hyvä kulkine.Nyt tänä tavena taka jarrut jäätyneet kun oli tarveke pölykapselit jotka keräävät lumen rummun ympärille. Nyt on pölykapselit poistettu ja kaikki hyvin.Viime talven ajelin ilman pölykapseleita ei ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa. Dokkeri on ihan hyvä pienien tavaroidenkuljetukseeen.

Mulla on vm2016 Dokker työkäytössä ja voin sanoa että oli mitkä pölykapselit tahansa tai ei niin kaikki lumi Hiekka ja muta tarttuu takavanteiden sisäpuolelle. nyt mittarissa jo yli 200tkm


Vaatii siis säännöllistä pesua? Painepesurilla tai automaattipesussa luulisi lähtevän.

_________________
Dacia Logan MCV -18 0,9Tce Easy-R Laureate+Navi


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dacia Dokker
ViestiLähetetty: 03.03.2019 08:32 
Jäsen

Liittynyt: 30.11.2012 05:57
Viestit: 25
Lapin mies kirjoitti:
Tuli sitten tuo Dokkeri pihalle tänään. Sellainenhan se juuri oli niin kuin ajattelinkin. Nyt sitä tavaraa sitten mahtuu. Kojetaulu taitaa olla napattu uudesta Dusterista. Näkyväisyyttä on yllättävänkin hyvin koska tuulilasi ja sivuikkunat ovatkin melkoisen suuret. Tilan tuntu ohjaamossa on melkoinen, nyt mahtuu neljä karvalakkia päällekkäin.
Se mikä kiinnosti kovasti on tuo moottori, 1.6 vapari bensakone. Mopo siis pakussa. Sehän pohjaa siis samaan moottoriin kuin etuveto-Dusterissa.
Mutta heti ensi metreillä tuli melkoinen yllätys kun ajattelin että paljonkohan tuota saa polkea että tuon saa edes liikkeelle ja saako alamäessä edes satasen vauhtia.
Jotain moottorin suunnittelusta vastaavat propellihatut ovat tehneet moottorille. Aivan eri moottori käytössä kuin etuveto-Dusterissa! Paperilla katsottuna näyttää siltä ettei edes teoriassa tuo voimanlähde ole mistään kotoisin ja täydellinen virhearviointi pikkupakuun.
Ja paskanmarjat sanon minä!
Ensi käynnistyksellä moottori hyrähti käyntiin ja ohjaamoon ei moottorin ääntä käytännössä edes kuulu, vain pieni hyrinä. Ykkönen silmään ja mielessä koko ajan että onnistunko sammuttamaan heti lähdössä oudon auton. Ei saatana, tyhjäkäynnillä kytkin ylös ja auto lähtee nikottelematta liikkeelle. Vitonen on sopiva vaihde tuosta 60:stä alkaen. Piti kokeilla pitkään loivaan ylämäkeen 55 mittarissa ja painaa kaasua, ei mitään nykimisiä tai alaspäin vaihtoja vaan ihan riittävällä kiihtyvyydellä 85 mittariin. Suoralla piti kokeilla rekan ohitusta, 85 mittarissa, vitonen silmässä ja pikkaisen kaasua ja ohittamaan. Ei minkäännäköistä nyykähtämistä tai alaspäin vaihtamisen tarvetta vaan hieman lisää kaasua ja 140 mittariin ja rekasta ohi. Vielä olisi ollut varaa nostaa nopeutta mutta kun tuota ajokorttiakin tarvii...
Piti sitten tarkemmin selvittää että eihän tuossa moottorissa ole kuin 60 kW:a ja 134 Nm:ä vääntöä. Piti oikein konepelti nostaa ja tarkistaa että onkos tuossa dieseli sittenkin, vaan siellä se bensapannu pilkisti.
Pitää muistaa että auto oli tyhjä ja raskaalla kuormalla tilanne toki muuttuu mutta hälläväliä, meidän käyttöön riittävä.
Paljon on autoa viidentoista tonnin hinnalla. Ja kaupan päälle tankki täyteen, shamppanjapullo laseineen sekä ilmaiset huollot! Näin sitä pitää.
Eukko tekikin mielenkiintoisen huomion. Sanoi että erityisen hyvänä puolena on se että nyt mahtuu polkupyörä kyytiin. Kun hän vie minut perjantai-iltana "paikalliseen" "kahville" hän voikin jättää polkupyörän minulle ja lähteä takaisin kotiin. Ei tartte aamuyöstä hakea.
Näppärää.


Onnittelut Lapin miehelle hyvästä valinnasta, - niin auton kuin näppärän emännänkin suhteen, - meinaan siinä se kunto kasvaa kun paikallisesta poleskelee kahvien jälkeen kotio...


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com