Viimeisin vierailu: Tänään on 09.10.2024 20:26


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 25.01.2021 10:02 

Liittynyt: 30.09.2020 12:40
Viestit: 3
Ostin sykskyllä reilut 90tkm ajetun vm-14 Diesel Dusterin. Oletteko polttaneet huoltojen yhteydessä DPF-suodatinta vikakoodinlukijan pakkopolttotoiminnalla vai onko moottorin järjestelmät pitäneet suodattimen kunnossa automaattisesti? Aikaisemmin minulla oli diesel Foresteri, jonka DPF poltettiin merkkihuollossa normaali huollon yhteydessä.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 25.01.2021 14:12 

Liittynyt: 08.11.2011 16:55
Viestit: 136
Molempiin Dustereihin tehty vain normaalit huollot merkkiliikkeen yhteydessä olevassa monimerkkihuollossa.
Miten tuo pakkopoltto tehdään?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 26.01.2021 02:32 

Liittynyt: 30.09.2020 12:40
Viestit: 3
Pakkopoltto (regenerointi) voidaan tehdä esim vikakoodin lukijalla (jossa on tämä ominaisuus). Ohjelmalla käynnistetään DPF:n poltto jos esim suodattimen nokimäärä on liian korkea ja auton automaattinen puhdistuspoltto ei ole onnistunut


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 26.01.2021 04:27 

Liittynyt: 20.08.2017 07:58
Viestit: 178
Paikkakunta: Espoo
En ole koskaan kuullut, että pönttöä saataisiin huollossa tyhjennettyä :shock: Eikös se vaadi moottorille kovat lämmöt, eli pidemmän kovan ajon esim. motarilla ?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 26.01.2021 10:41 

Liittynyt: 30.09.2020 12:40
Viestit: 3
Tuossa pakkopoltossa lämmöt nousee normaaliin polttolämpötilaan. Subarussa toimenpide tehtiin paikallaan ja ohjelma nosti kierrokset reiluun 2000 rpm ja lämmöt muistaakseni yli 700 (DPF). Toimenpide kesti 10-15min ja päättyi automaattisesti kun nokitaso oli riittävän alhainen. Bemarissa (-08 X5) vastaava ohjelmallinen poltto piti tehdä ajon aikana.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 28.01.2021 19:38 

Liittynyt: 08.01.2013 19:10
Viestit: 406
Minulla ei ainakaan ollut ikinä mitään ongelmia tuon hiukkaspöntön kanssa, vaikka ajoin pääosin lyhyttä ajoa. Ei tuommoisia tarvitse miettiä tuon dci-moottorin kanssa, se kyllä hoitaa homman taustalla.

_________________
Duster 1.5 dci 4x4 2014. Kerran jättänyt tielle, muuten normaali.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 29.01.2021 15:55 

Liittynyt: 13.04.2012 18:44
Viestit: 46
Kolmas dci menossa, ei ole ollut nokivaivoja normaali käytössä, enkä ole kuullut että olisi muillakaan.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: DPF-pakkopoltto
ViestiLähetetty: 08.02.2021 20:15 
Avatar

Liittynyt: 02.10.2010 18:06
Viestit: 645
Paikkakunta: Loviisa
Jep. Eipä ole hiukkasloukkumurheita näissä ilmeisesti juurikaan esiintynyt.

_________________
Romanian Hummeri "Mersun" dieselillä vuodelta 2010 ilman Espiä
+ muuta kalustoa,että heikompaa hirvittää.
Skoda Octavia Scout TDI 184 hp 2017 uusin hankinta.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com