Viimeisin vierailu: Tänään on 19.07.2019 01:35


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 15.04.2013 13:57 

Liittynyt: 15.04.2013 13:47
Viestit: 2
Terve

Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa kuin minulla?
Minulla on 54 tonnia ajettu Diesel Duster joka alkoi jokin aika sitten valuttamaan öljyä öljyn suodattimen juuresta. Merkkihuolto totesi vian olevan liian löysästi asennetusta suodattimesta..asia kuitattiin sillä. Ilmoitin samalla, että jäähdytysnestettä kuluu myös. Edellisestä kului 5000 kilometriä ja sitten auto viskasi kerralla kaikki öljyt pihalle monesta eri paikasta ja moottorista katosi vääntö täysin ja auto sammui sekä kone kilisi komeasti. No auto nyt korjaamolla jo kolmatta viikkoa. Ensin tilasivat öljypumpun ja uusia tiivisteitä mutta totesivat saman tein, että ei riitä..vikaa on myös muuallakin ja remontti jatkuu. Edelleen ollaan siinä tilanteessa, että mitään ei tiedetä tai ainakaan mitään ei ole ilmoitettu..joten odottelu jatkuu. Ilmoittelen kun uutta ilmenee.

Ps. Tarkkailkaapa suodattimen juurta...eräällä tutulla vuotoa alkanut samanlailla kun mittarissa 63000 tonnia.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 15.04.2013 14:19 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2038
Paikkakunta: Pirkkala
34000 takana, öljyt pysyy sisällä. Eikä tarvi lisätä vaihtovälillä (20tkm)
..missä se filtteri edes on? Ei oo tarvinnut suodatinta kyttäillä.

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998 ja Piaggio Fly 50 4T 50cc 2008


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 15.04.2013 15:18 
Avatar

Liittynyt: 02.10.2010 18:06
Viestit: 634
Paikkakunta: Loviisa
Vaikuttaisi kyllä siltä,että huohotinjärjestelmässä on jotain tukosta,jos kerran työnsi öljyjä pihalle useammasta paikasta.
Huonompi homma vaan,jos käynyt liian vähillä öljyillä,niin koneeseen varmaan tullut jotain suurempiakin vaurioita :(

_________________
Romanian Hummeri "Mersun" dieselillä vuodelta 2010 ilman Espiä
+ muuta kalustoa,että heikompaa hirvittää.
Skoda Octavia Scout TDI 184 hp 2017 uusin hankinta.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 15.04.2013 15:51 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 277
Saattaa olla että sinulle tulee uusi moottori autoon. Sieltä arvatenkin "kilahti" paljon tavaraa, turbo ja koneen yläkerta ainakin. Mahdollisesti vielä paljon muutakin. Tuskin alkavat korjailemaan vaan vaihtavat koko pannun. Toivottavasti. Se onkin sitten mielenkiintoista kuulla mikä tuon öljyn sylkemisen pihalle aiheutti. Jos huohotin tukossa niin aika erikoista jos toki mahdollista.
Tuo jäähdytysnesteen pinnan laskeminen onkin aika mielenkiintoinen juttu. Onko sinulla Kalixin letkulämmitin? Jos on, niin siitä se vika jäähdytysnesteen häviämiseksi taitaa löytyä. Minulla huomasivat huollossa että oli jäähdytysnesteen pinta alarajassa. Asentaja sanoi saman tien että vika on tuossa kalixin lämmittimen letkuliitoksessa. Vaihtoivat toisen jäähdytysletkun ja klemmarit. Ja tämän kalixin lämmittimen liitoksissa on ollut paljon vaikeuksia. Sitten kun se vielä roiskii nesteet pitkin konehuonetta niin vaikea jäljittää vuotokohtaa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 15.04.2013 16:38 

Liittynyt: 11.11.2010 19:59
Viestit: 934
Huhhuh. Onpa ikävää tarinaa. Onneksi oma yksilöni ei vuoda mitään. Kai sen olisi huomannut kun on tallissa niin paljon. Mittarissa nyt noin 88000km.

Mielenkiintoista kyllä kuulla tarinan etenemisestä. Veikkaisin että motti menee vaihtoon.

Missä muuten tätä autoa käytetään huollossa?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 16.04.2013 13:28 

Liittynyt: 31.01.2011 08:59
Viestit: 1038
No, mulla ainakin on tapana öljytikusta tarkastaa öljytaso aina kusijussin täytön yhteydessä ja kuivalla kelillä silloin tällöin. Sekä samalla tarkistaa jäähynesteen taso, alussa se laskikin kerran huoltovälillä minimiin muttei toistunut enää huollon jälkeen.

Dusterin ekan öljynvaihdon tehnyt asentaja sanoi että dieselissä on syytä suodatin laittaa tiukkaan, jopa hieman avaimella tiukata. Eikä tiivarin voitelua saa missään nimessä unohtaa.

_________________
Megane 1.9dCi SportsTourer -10
855 -96
Windbell 50 -09
Street Elegance 50 -08 (vara-osa)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 16.04.2013 20:14 

Liittynyt: 15.04.2013 13:47
Viestit: 2
Tere

Vikani aiheuttajaa en saanut vieläkään tietooni......mutta Dusteriin tulee uusi kone sekä turbo, entinen paskana...aikataulua milloin auton saan ei vielä tiedä koska kone/turbo matkalla suomen kamaralle...mulla on muuten Lapin miehen mainitsema Kalix joten olisiko vika siinä nesteen kulutuksen kanssa, hyvä pointti. :roll:
Itsekin öljyjä tarkasti seurasin koska ne jo kerran aiemmin pihalle tuli mutta tämä viimeinen kerta heitti ne kerralla pihalle ja nopeasti....
No uutta konetta ja turboa odotellessa..ja hyvä kuulla, ettei tuo ole ollut yleinen vaiva.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 16.04.2013 21:34 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2038
Paikkakunta: Pirkkala
Tuli takuukoneenvaihdosta mieleen..ei siis imuriin (tällä kertaa..)
Faijalla oli joskus 80-luvun alussa Audin 5-syliterisellä dieselkoneella ryyditetty Volvo 245 GL "D5". Se oli maailmankaikkeuden paskin Audin tekemä kone. Niitä hajos auton takuuaikana kolme kappaletta. Joka kerta lohko halki runkolaakereiden nurkilta.

Joka kerta meni 5 viikkoa uuden koneen saamiseen..ja aina oli uusi sisäänajo X tkm, ei paljoa kierroksia ja maksiminopeus 80 km/h isoimmalla vaihteella..piti varmistaa tää faijalta kun ite olin jotain 3-5 ikävuoden välillä tuolloin. On vaan jäänyt eräät siirtymät kävellen pimeää tietä pitkin muistiin..

Onneks nykyään koneet on parempia.

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998 ja Piaggio Fly 50 4T 50cc 2008


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 17.04.2013 07:18 

Liittynyt: 31.01.2011 08:59
Viestit: 1038
Highcast kirjoitti:
Tuli takuukoneenvaihdosta mieleen..ei siis imuriin (tällä kertaa..)
Faijalla oli joskus 80-luvun alussa Audin 5-syliterisellä dieselkoneella ryyditetty Volvo 245 GL "D5". Se oli maailmankaikkeuden paskin Audin tekemä kone. Niitä hajos auton takuuaikana kolme kappaletta. Joka kerta lohko halki runkolaakereiden nurkilta.

Joka kerta meni 5 viikkoa uuden koneen saamiseen..ja aina oli uusi sisäänajo X tkm, ei paljoa kierroksia ja maksiminopeus 80 km/h isoimmalla vaihteella..piti varmistaa tää faijalta kun ite olin jotain 3-5 ikävuoden välillä tuolloin. On vaan jäänyt eräät siirtymät kävellen pimeää tietä pitkin muistiin..

Onneks nykyään koneet on parempia.


OT: Oliko tosiaan Audin 5-kone??? Mun muistaakseni Volvo käytti tohon aikaan VW:n 6-konetta... Legendaarista savukonetta joka löytyy myös LT-pakun keulilta. Ja kestää oikein käytettynä miljoonia, väärin käytettynä hajoo heti.

_________________
Megane 1.9dCi SportsTourer -10
855 -96
Windbell 50 -09
Street Elegance 50 -08 (vara-osa)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 17.04.2013 07:36 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2038
Paikkakunta: Pirkkala
Lisää offtopicia, ja tää loppuu nyt tähän tää offtopic..kuuluis melkein kahvilan puolelle:

Ana67 kirjoitti:
OT: Oliko tosiaan Audin 5-kone??? Mun muistaakseni Volvo käytti tohon aikaan VW:n 6-konetta... Legendaarista savukonetta joka löytyy myös LT-pakun keulilta. Ja kestää oikein käytettynä miljoonia, väärin käytettynä hajoo heti.


Netti kertoo:

Engine manufacturer. Audi
Engine displacement: ~ 2.0 l (liters)
Number of cylinders; 5
Cylinder arrangement: Inline
Valves per cylinder: 2
Aspiration: Naturally aspirated
Engine design: single overhead camshaft (SOHC)
Main bearings: 6 <- sheibea
Max power: 52 kW
Max torque: 118 Nm

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998 ja Piaggio Fly 50 4T 50cc 2008


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dusterista öljyt pihalle
ViestiLähetetty: 17.04.2013 08:00 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 23.04.2009 13:08
Viestit: 1235
Paikkakunta: Vantaa
Highcast kirjoitti:
Lisää offtopicia, ja tää loppuu nyt tähän tää offtopic..kuuluis melkein kahvilan puolelle:

Ana67 kirjoitti:
OT: Oliko tosiaan Audin 5-kone??? Mun muistaakseni Volvo käytti tohon aikaan VW:n 6-konetta... Legendaarista savukonetta joka löytyy myös LT-pakun keulilta. Ja kestää oikein käytettynä miljoonia, väärin käytettynä hajoo heti.


Netti kertoo:

Engine manufacturer. Audi
Engine displacement: ~ 2.0 l (liters)
Number of cylinders; 5
Cylinder arrangement: Inline
Valves per cylinder: 2
Aspiration: Naturally aspirated
Engine design: single overhead camshaft (SOHC)
Main bearings: 6 <- sheibea
Max power: 52 kW
Max torque: 118 Nm

"D20" eli sylinterillä lyhennetty "D24". Katosivat nopeasti juuri "luotettavuuden" takia.

_________________
BMW 320i E36 -91 -> Renault Clio II ph. 2 1.4-16v "RS-look" -04 -> Clio RS172 -01 -> Twingo -02 -> Volvo C70 T5 BSR -99


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com