Viimeisin vierailu: Tänään on 20.05.2019 11:27


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 11:11 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 278
Avasin tässä uuden threadin aiheesta joka kuitenkin kiinnostaa ja koskettaa meitä jokaista.
Aloitetaan heti kättelyssä paljon huomiota aiheuttaneesta moottorin lämpötilasta. Aika iso osa lienee kokenut tuon "vain kaksi palkkia" lämpömittarissa.
Itse en ole vielä saanut neljää palkkia syttymään kuin hetkellisesti joulukuussa jolloin lämpötila pyöri suurilta osin nollan kahta puolta. Olen asentanut autoon tuon kumitiivisteen kiertämään moottoritilaa sekä originellin alamaskin. Ja tällä viikollahan on täällä pakkasia täällä lapissa riittänyt. Tänä aamuna jolloin meillä mittari näytti -37 dusteri toimi moitteettomasti (kuten muinakin aamuina). Kolmenkymmenen kilometrin ajon jälkeen kotiin palatessani olin tuntevinani pientä nykimistä. Ajoin auton saman tien talliin ja askartelin samoin tein retkipatjasta keulaan ylämaskin koska ajattelin ajoviiman alkavan tehdä tepposiaan ja aiheuttavan häiriöitä (neljä hinausautoa laskin muuten kotimatkalla ja kyllä siellä kyydissä näkyi olevan kalliimpaakin kalustoa).
Saman tein koeajolle ja kun moottorin lämpömittari näytti kahta palkkia ja parikymmentä kilometriä olin ajanut annoin moottorille hieman runtua reippaan kiihdytyksen muodossa. Ja kas kummaa! Neljä palkkia syttyi lämpömittariin. Jatkoin matkaa normaalilla ajotyylilla eli kuutosvaihteella, nopeusmittarin näyttäessä 85-90 nopeutta ja päälle kymmenkunta kilometriä taajama-ajoa. Ja edelleen neljä palkkia pysyi näytöllä. Join kotona kahvit ja tein uudestaan uteliaisuudesta saman noin neljänkymmenen kilometrin lenkin. Ja ne neljä viivaa kiihdytyksen jälkeen jäivät taas näyttöön. Olin nollannut kulutuslukeman ennen lenkkiä ja liitteessä olevasta valokuvasta voitte katsoa kulutuslukemat välittömästi ajon jälkeen. Samalla reitillä olen viimeiset viikot saanut mitattua noin 7.3-7.6 litran kulutuksia.
Ai niin, liitteenä vielä kuva pakkasmittarista välittömästi ajon jälkeen...
Ja lämmityslaitteesta muuten riittää nyt lämpöä varpaillekin!


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 11:26 
Avatar

Liittynyt: 02.10.2010 18:06
Viestit: 632
Paikkakunta: Loviisa
Onhan siellä Lapissa pikkasen viileämpää kuin täällä rannikolla ;)
Mulla auto ollut nyt ajamatta 2 viikkoa :shock:
Ajetaan pikkasen lämpösemmällä kalustolla :mrgreen:
Jos Tietäisi,että auto kauemmin talossa,niin ilman muuta Eberi asennus 8-)
Hemmetti mikä pakastin :ymdevil: :ymdevil:

_________________
Dacia Duster Dci 2010 ilman Espiä


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

_________________
Romanian Hummeri "Mersun" dieselillä vuodelta 2010 ilman Espiä
+ muuta kalustoa,että heikompaa hirvittää.
Skoda Octavia Scout TDI 184 hp 2017 uusin hankinta.


Viimeksi muokannut Marko päivämäärä 03.02.2012 12:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 12:01 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 17:55
Viestit: 2645
Paikkakunta: Helsinki
Offtopic: Teehän lapin mies lyhyt juttu autostas tonne "Minun Dusterini" keskusteluun, saadaan lisää täytettä sinne :) Haluun nähä valkosen dusterin paremmin ;)

_________________
-Renault 5 -72


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 13:03 

Liittynyt: 05.01.2012 17:44
Viestit: 314
Marko kirjoitti:
Onhan siellä Lapissa pikkasen viileämpää kuin täällä rannikolla ;)
Mulla auto ollut nyt ajamatta 2 viikkoa :shock:
Ajetaan pikkasen lämpösemmällä kalustolla :mrgreen:
Jos Tietäisi,että auto kauemmin talossa,niin ilman muuta Eberi asennus 8-)
Hemmetti mikä pakastin :ymdevil: :ymdevil:

_________________
Dacia Duster Dci 2010 ilman Espiä


Kyllähän se näin on että ilman tosi tehokasta istuinlämmitystä näillä keleillä dusterin kyyti olisi tosi kylmää, jalkoja palelee siitä huolimatta normaali talvivarustuksella, toki kylmän saa nykypäivänä eliminoitua sopivalla vaatetuksella. Rapiat 2h oli pieni sisätilan lämmitin moottorin lämmityksen lisäksi päällä ennen liikkeelle lähtöä, jolloin mittari näytti -9 ja 8km lenkin jälkeen edelleen se -9 oli mittarissa, mittari oli koko ajan keskikonsolin päällä käsijarrun alla, ulkona oli -25 astetta.
Ajoin auton katokseen ja jätin käyntiin tutkiakseni jalkatilaan lämmön tuloa, sieltähän löytyi tosi kylmä paikka kun työnsi kätensä tarpeeksi pitkälle pelkääjän puolen jalkatilaan, tuntui että olisi suora yhteys ulos, mutta se ei sentään liene mahdollista, pitänee ensi suvena tutkia on mahdollista eristää eristää sieltä suunnalta.
Sama tilanne lienee myös kuskin puolella, lisäksi vaikutti kuskin varpaille puhaltavan heikommin lämmptettyä ilmaa. :?:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 14:11 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1844
Paikkakunta: Helsinki
Pakkaset näköjään vähän eri luokkaa siellä pohjoisessa :)

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 14:56 

Liittynyt: 25.02.2011 10:14
Viestit: 19
Minulla lämmöt toimiin samoin kuin "lapin miehellä", keula kokonaan tukossa ja tolpasta lähtö (letkulämmitin ja sisätilan lämmitin) tosin päässyt testaamaan vain -25 asteessa, lämpöä on riittänyt.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 19:15 

Liittynyt: 25.12.2011 12:11
Viestit: 278
Ei tullut kylmä vieläkään sisällä.
Tuosta liitteestä olevasta valokuvasta näkyy keli joka täällä oli kun ajosta tultiin. Ei mitään huomautettavaa, ohjaustehostinkin tuntui jotenkin herkemmältä tuon keulan tukkimisen jälkeen. Ja kajuutan lämpötila...no, puhallinta pidettiin asennossa kaksi. Viidentoista kilometrin päähän ajettiin metsäautotietä isommalta tieltä. Sitä meinaan siinä vaiheessa toivoo tässä kelissä ettei tule vaikeuksia tekniikkaan. Eikä tullut.
Tuo auto alkaa jo ansaita kunnioitusta. Saakoon se nyt nimekseen "korpisoturi"...
Jo vain dusteri pelaa -39.5 asteessa.


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 20:18 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2042
Paikkakunta: Pirkkala
narisija kirjoitti:
Marko kirjoitti:
Onhan siellä Lapissa pikkasen viileämpää kuin täällä rannikolla ;)
Mulla auto ollut nyt ajamatta 2 viikkoa :shock:
Ajetaan pikkasen lämpösemmällä kalustolla :mrgreen:
Jos Tietäisi,että auto kauemmin talossa,niin ilman muuta Eberi asennus 8-)
Hemmetti mikä pakastin :ymdevil: :ymdevil:

_________________
Dacia Duster Dci 2010 ilman Espiä


Kyllähän se näin on että ilman tosi tehokasta istuinlämmitystä näillä keleillä dusterin kyyti olisi tosi kylmää, jalkoja palelee siitä huolimatta normaali talvivarustuksella, toki kylmän saa nykypäivänä eliminoitua sopivalla vaatetuksella. Rapiat 2h oli pieni sisätilan lämmitin moottorin lämmityksen lisäksi päällä ennen liikkeelle lähtöä, jolloin mittari näytti -9 ja 8km lenkin jälkeen edelleen se -9 oli mittarissa, mittari oli koko ajan keskikonsolin päällä käsijarrun alla, ulkona oli -25 astetta.
Ajoin auton katokseen ja jätin käyntiin tutkiakseni jalkatilaan lämmön tuloa, sieltähän löytyi tosi kylmä paikka kun työnsi kätensä tarpeeksi pitkälle pelkääjän puolen jalkatilaan, tuntui että olisi suora yhteys ulos, mutta se ei sentään liene mahdollista, pitänee ensi suvena tutkia on mahdollista eristää eristää sieltä suunnalta.
Sama tilanne lienee myös kuskin puolella, lisäksi vaikutti kuskin varpaille puhaltavan heikommin lämmptettyä ilmaa. :?:


Tuo että jaloille tulee nirkoisemmin lämpöstä, lienee huollossa takuisiin fiksattavissa. Minulla on sama tilanne, että jalkatilaan tulee nihkeesti lämpöä mutta kyllä minä vielä olen tarjennut.
ohjaamossa piisaa naamatuntumalla ihan OK lämpöä, ja jos tuntuu että sinulla, kuten Markollakin ei vaan sitä lämmintä tule, mitä järkeä on seisottaa autoa sen takia pihassa?

Viekää ne toiseen huoltoon, jos lähin huolto ei saa aikaiseksi ja käskekää ilmata se lämppäri ja katsoa että pakkasnesteitä on tarpeeksi, sekä mihin lämpöön jäähdytysneste lämpiää siinä kohtaa kun se kone on "lämmin".
Minulla käy liian kylmänä ja tilatun uuden termarin pitäisi olla ensi viikolla huollossa.

Ei se takuuhuolto ole sitä varten, että valitetaan vaan jossain foorumilla, vaan sitä varten että auto pistetään siihen kuntoon kuin suunnittelija sen on alun perin tarkoittanut olevan "uutena". Ja se ei tarkoita kehnoa lämppäriä - Lapin mies sen jo tuossa hyvin ilmaisi, että lämpöä riittää jos vaan kaikki on kunnossa, ja teillä kahdella nähtävästi asiat eivät ole autoissanne tarkoitetussa kunnossa.

Narisijakin kertoi toisessa ketjussa olevansa jo liki seitsemänkymppinen..luulis että osais jo vaatia asioita kun minä olen puolta nuorempi ja hommat etenee, kun vaan pitää tarpeeksi painokasta metakkaa :twisted:

En mä sijoita rahaa siihen, että muut levittelee käsiään laitteen ympärillä. Jos autolla on 3 vuoden takuu, se kanssa pysyy ainakin sen ajan täysin kunnossa.

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998 ja Piaggio Fly 50 4T 50cc 2008


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 03.02.2012 20:25 
Avatar

Liittynyt: 18.03.2011 06:43
Viestit: 90
Lapin mies kirjoitti:
Ei tullut kylmä vieläkään sisällä.
Tuosta liitteestä olevasta valokuvasta näkyy keli joka täällä oli kun ajosta tultiin. Ei mitään huomautettavaa, ohjaustehostinkin tuntui jotenkin herkemmältä tuon keulan tukkimisen jälkeen. Ja kajuutan lämpötila...no, puhallinta pidettiin asennossa kaksi. Viidentoista kilometrin päähän ajettiin metsäautotietä isommalta tieltä. Sitä meinaan siinä vaiheessa toivoo tässä kelissä ettei tule vaikeuksia tekniikkaan. Eikä tullut.
Tuo auto alkaa jo ansaita kunnioitusta. Saakoon se nyt nimekseen "korpisoturi"...
Jo vain dusteri pelaa -39.5 asteessa.



No huhhuh; sovitaanko nyt ME "etelän miehet" ettei vinguta enää näistä meidän "pakkasista" :oops: ?
Se on semmonen juttu että jos tollasessa kelissä autolla ajellaan, HYVÄ AUTO se on oikeesti :=D !
Ei siellä "merkki-dieseleilläkään" ajelevat enää karvahatun korvaläpistä vettä kierrä näillä keleillä!
Taitaa moni kulkea jo hinurin lavetilla..ja kuski veturin kopissa..merkistä riippumatta!
Minusta tää Dusterin sisätilan lämpökeskustelu on saanu jo suhteettoman suuren palstatilan;
rukkasta käteen ja pitkähihasta alushousua jalkaan. Mitenkä on sellaiset automiehet joita paleltaa jo SISÄSSÄ ajatelleet tilanteen kun se tuo ajopeli sitten kerran jättääkin tuonne taipaleelle? Ei taida niin varmaa merkkiä ollakkaan johon vois satavarmasti luottaa :? ? Yöaikaan..hiljaisilla tieosuuksilla..näillä pakkaskeleillä? Kännykän akku loppu? Tuleneeko hiki..ootellessa mahdollista apua? Ei pitäis olla kovin vaikeaa pukeutua ulkona vallitsevan kelin mukaan..jopa autolla lähtiessäkin?:shock: ?
Eipä ole tainnu kummemmin olla juttuja..tielle jättäneistä Dustereista?
Pikkasen jos varoitusvalot vilkuttelee tai neliveto ei aina ole pelissä..aika pieniä murheitahan ovat nämä kuitenkin käsittääkseni olleet?
Tärkeintä näillä keleillä kuitenkin minusta on että auto vie paikasta a , paikkaan b ..eikö?
Se on jo paljon se :=D


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 04.02.2012 08:27 

Liittynyt: 05.01.2012 17:44
Viestit: 314
Lainaa:
Tuo että jaloille tulee nirkoisemmin lämpöstä, lienee huollossa takuisiin fiksattavissa. Minulla on sama tilanne, että jalkatilaan tulee nihkeesti lämpöä mutta kyllä minä vielä olen tarjennut.
ohjaamossa piisaa naamatuntumalla ihan OK lämpöä, ja jos tuntuu että sinulla, kuten Markollakin ei vaan sitä lämmintä tule, mitä järkeä on seisottaa autoa sen takia pihassa?

Viekää ne toiseen huoltoon, jos lähin huolto ei saa aikaiseksi ja käskekää ilmata se lämppäri ja katsoa että pakkasnesteitä on tarpeeksi, sekä mihin lämpöön jäähdytysneste lämpiää siinä kohtaa kun se kone on "lämmin".
Minulla käy liian kylmänä ja tilatun uuden termarin pitäisi olla ensi viikolla huollossa.

Ei se takuuhuolto ole sitä varten, että valitetaan vaan jossain foorumilla, vaan sitä varten että auto pistetään siihen kuntoon kuin suunnittelija sen on alun perin tarkoittanut olevan "uutena". Ja se ei tarkoita kehnoa lämppäriä - Lapin mies sen jo tuossa hyvin ilmaisi, että lämpöä riittää jos vaan kaikki on kunnossa, ja teillä kahdella nähtävästi asiat eivät ole autoissanne tarkoitetussa kunnossa.

Narisijakin kertoi toisessa ketjussa olevansa jo liki seitsemänkymppinen..luulis että osais jo vaatia asioita kun minä olen puolta nuorempi ja hommat etenee, kun vaan pitää tarpeeksi painokasta metakkaa :twisted:

En mä sijoita rahaa siihen, että muut levittelee käsiään laitteen ympärillä. Jos autolla on 3 vuoden takuu, se kanssa pysyy ainakin sen ajan täysin kunnossa.


Kaikilla kuitenkin tuntuisi tulevan vain se kaksi palkkia mittariin, niin mistäpä sitä lämpöä kabiiniinkaan kovin runsaasti piisais, kun moottorin lämpötila on silloin 50-80 astetta.
Mutta kuten aiemmin mainitsin niin asusteilla oma tarkeneminen tulee hoidetuksi, ja mitä ikäeroon taas tulee niin 70 kymppiselle on varmaan helpompi myöntää iskeneensä kätensä ns. kyynärpäitä myöten :lol: askaan, kuin puolta nuoremmalle, tarkoitan nyt kylmän kyydin lisäksi runsaita sähkövikoja itse kenelläkin.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 04.02.2012 13:28 

Liittynyt: 31.01.2011 08:59
Viestit: 1035
No, sovitaan sitten että pilkkihaalarit, karvalakki, koirannahkarukkaset ja moonbootsit ovat ne OIKEAT talviautoilu varusteet :lol: Jos kerran normaali talviasusteet ovat vääriä.

_________________
Megane 1.9dCi SportsTourer -10
Van 6.2 D -90
Marea Weekend 1.8 ELX -00
Windbell 50 -09
Street Elegance 50 -08 (vara-osa)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 04.02.2012 17:10 

Liittynyt: 29.11.2011 20:17
Viestit: 12
Kaikilla kirjoittajilla lienee diesel-Duster?Miten bensamallit,onko niiden lämpimyydestä kokemuksia?Asun Etelä-Suomessa,nykyisen auton(nimeltä mainitsematon ranskalainen)moottori ei lämpene normilukemiin työmatkalla vaikka on 2 tuntia tolpassa.No,siinä onkin onneton säteilylämmitin-perinteinen lohkolämppäri olisi parempi mutta kun nykyautoihin sellaista ei oikein saa...

_________________
Dacia Logan MCV Stepway TCe 90 -19 Vison ruskea


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 04.02.2012 17:22 
Avatar

Liittynyt: 02.10.2010 18:06
Viestit: 632
Paikkakunta: Loviisa
Se nyt on aivan turha raahata näitä mihinkään huoltoon,missä ei valohoitoa kummempia toimenpiteitä juurikaan tehdä.
Tuskin tuossa minun autossa sen kummempaa vikaa on,sen ominaisuuksiin vaan kuuluu tuo heikko lämppäri :mrgreen:
Neljä palkkia tulee mittariin,ja ilmatkin varmaan reilun vuoden aikana poistuneet :o
Varmaan,kuten joku aikaisemmin mainitsikin,niin tuolla on joku Clion kenno,joka nyt vaan on liian pieni Dusteriin.
Sitten kun näissä tätä peltipintaa ja huonoa eristystä on vähän joka puolella,niin ei mikään ihme jos pikkasen viluttaa :roll:
Toisille riittää autossa se 10 astetta,mutta minä haluaisin kyllä lähemmäs 25.
Villasukat ja kaksi täkkiä mulla on nukkuessakin,vaikka pönttöuuni kuumottaa 3 metrin päässä :D

_________________
Romanian Hummeri "Mersun" dieselillä vuodelta 2010 ilman Espiä
+ muuta kalustoa,että heikompaa hirvittää.
Skoda Octavia Scout TDI 184 hp 2017 uusin hankinta.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 04.02.2012 18:28 

Liittynyt: 05.01.2012 17:44
Viestit: 314
Marko kirjoitti:
Se nyt on aivan turha raahata näitä mihinkään huoltoon,missä ei valohoitoa kummempia toimenpiteitä juurikaan tehdä.
Tuskin tuossa minun autossa sen kummempaa vikaa on,sen ominaisuuksiin vaan kuuluu tuo heikko lämppäri :mrgreen:
Neljä palkkia tulee mittariin,ja ilmatkin varmaan reilun vuoden aikana poistuneet :o
Varmaan,kuten joku aikaisemmin mainitsikin,niin tuolla on joku Clion kenno,joka nyt vaan on liian pieni Dusteriin.
Sitten kun näissä tätä peltipintaa ja huonoa eristystä on vähän joka puolella,niin ei mikään ihme jos pikkasen viluttaa :roll:
Toisille riittää autossa se 10 astetta,mutta minä haluaisin kyllä lähemmäs 25.
Villasukat ja kaksi täkkiä mulla on nukkuessakin,vaikka pönttöuuni kuumottaa 3 metrin päässä :D


Heikko eristys on varmasti yksi syy lämpö-ongelmaan, eristyksen heikkouden huomaa jo siitä kun näillä pakkasilla pysäyttä auton vaikkapa puoleksi tunniksi, ja istahtaa uudelleen kuskin paikalle on kuin autolla ei sille päivälle olisi ajettukaan :-B

Lisäksi Duster on tiettävästi suunniteltu lähi-idän ja Afrikan markkinoille, mikä selittäisi osaltaan "kylmän" termostaatin ja ison jäähdyttimen, kuin myös muut lämpöön vaikuttavat seikat. No, tällä kuitenkin nyt yritetään mennä, jos matkanvarrella saisi pieniä parannuksia aikaan, tuntuu turhan rankalta ottaa lähemmäs 10000€ takkiin alle vuoden vanhaa autoa pois vaihtaessa :evil:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 05.02.2012 10:57 

Liittynyt: 31.01.2011 08:59
Viestit: 1035
Marko kirjoitti:
Tuskin tuossa minun autossa sen kummempaa vikaa on,sen ominaisuuksiin vaan kuuluu tuo heikko lämppäri :mrgreen:
Neljä palkkia tulee mittariin,ja ilmatkin varmaan reilun vuoden aikana poistuneet :o
Varmaan,kuten joku aikaisemmin mainitsikin,niin tuolla on joku Clion kenno,joka nyt vaan on liian pieni Dusteriin.
Sitten kun näissä tätä peltipintaa ja huonoa eristystä on vähän joka puolella,niin ei mikään ihme jos pikkasen viluttaa :roll:
Toisille riittää autossa se 10 astetta,mutta minä haluaisin kyllä lähemmäs 25.
Villasukat ja kaksi täkkiä mulla on nukkuessakin,vaikka pönttöuuni kuumottaa 3 metrin päässä :D


:lol: Minähän sitä kennoa arvuuttelin ko Dusterkin perustuu pitkälti II-Clioon, se kyllä lämpeni ihan riittävästi muinoin ja Dusterin edeltäjäkin Megane dCi oli lämmin.

Ja tosiaan luulis vuodessa ilmojen poistuvan, mutta kaiketi pitää koittaa ilmausta.

Ja mulle riittäs kyllä jos +20 olisi sisälämpö ennen 50km:n ajoa ;) Maskit peitettynä ja auto esilämmitettynä. Se ei ole ratkaisu että 5-vaihteella huudatetaan maantietä, vaikka sillä se eittämättä lämpiääkin.

Olkoon tämä tässä nyt osaltani, lienee tullut selväksi kaikille että jääkaappi mikä jääkaappi mielestäni.

_________________
Megane 1.9dCi SportsTourer -10
Van 6.2 D -90
Marea Weekend 1.8 ELX -00
Windbell 50 -09
Street Elegance 50 -08 (vara-osa)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 05.02.2012 11:43 
Avatar

Liittynyt: 02.10.2010 18:06
Viestit: 632
Paikkakunta: Loviisa
Ana67 kirjoitti:
Minähän sitä kennoa arvuuttelin ko Dusterkin perustuu pitkälti II-Clioon, se kyllä lämpeni ihan riittävästi muinoin ja Dusterin edeltäjäkin Megane dCi oli lämmin.

Ja tosiaan luulis vuodessa ilmojen poistuvan, mutta kaiketi pitää koittaa ilmausta.

Ja mulle riittäs kyllä jos +20 olisi sisälämpö ennen 50km:n ajoa ;) Maskit peitettynä ja auto esilämmitettynä. Se ei ole ratkaisu että 5-vaihteella huudatetaan maantietä, vaikka sillä se eittämättä lämpiääkin.

Olkoon tämä tässä nyt osaltani, lienee tullut selväksi kaikille että jääkaappi mikä jääkaappi mielestäni.
Joo,eiköhän tää ollu tässä :D
Parin kuukauden päästä alkaa tarkenemaan :mrgreen:

_________________
Romanian Hummeri "Mersun" dieselillä vuodelta 2010 ilman Espiä
+ muuta kalustoa,että heikompaa hirvittää.
Skoda Octavia Scout TDI 184 hp 2017 uusin hankinta.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 05.02.2012 15:54 
Avatar

Liittynyt: 28.03.2011 10:17
Viestit: 293
Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä ainakin tuo isukin bensadusteri on skulannu oikein loistavasti näin kovemmillakin pakkasilla!
parin tunnin töpselin heilutuksen jälkeen lämpiää ihan mallikkaasti ja lämmöt nousee sinne mittarin puolen väliin.

Ainoa "ongelma" mikä ilmeni tuossa pakkasen alla on ollut se, että "elektronisen häiriön" valo syttyi un pakkanen ylitti 25astetta.. Käytettiin autoa liikkeessä ja laittoivat uuden softan ja sen jälkeen toiminu kyllä loistavasti! Kyllä sillä kylkimyyryä ajelee ihan mallikkaasti ;)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 05.02.2012 17:40 

Liittynyt: 28.01.2012 18:59
Viestit: 102
Nyt viikon ikäisellä dci-Dusterilla ensimmäinen pitempi, vajaan 500 km ajolenkki viikonloppuna. Mennessä pakkasta noin -23, koko keula peitetty, lämpömittariin nousi kaksi palkkia. Noin 30 km:n ajon jälkeen alkoi tarjeta ja ihan mukavasti meni. Paluumatkalla muutama päivä myöhemmin alkulmpötila - 27, mutta lauhtui nopeasti -21:een. Heti moottoritiellä 6. vaihteella 110 km mittarinopeudella lämpömittariin hyppäsi neljä palkkia ja pysyivät siinä vaikka nopeus tippui välillä 85:een. Lämpöä tuli suuttimista riittävän kuumasti, mutta puhalluksen jako vääti säätämistä ylös ja alas kuten vanhoissa japseissa konsanaan. Kolmen hengen kuormalla takasivuikkunat tuppasivat huurtumaan. Muuten ihan OK auto. Istuinmukavuus riittää, kepeästi kiihtyy ja lumauranpenkoista helposti yli/läpi.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 06.02.2012 06:49 

Liittynyt: 24.02.2011 13:19
Viestit: 283
Edellinen auto oli lisälämmittimellä varustettu 1,4 diesel Corolla. Ei tämä oma Dusteri sen kylmempi ole kuin tuo Corollakaan, vaikka siinä oli tuo lisälämmitin. Kyllä -25 asteessa vielä tarkenee toppatakki päällä. Puhallinta joutuu kyllä huudattamaan kolmosasennossa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Duster pakkasella
ViestiLähetetty: 06.02.2012 08:47 

Liittynyt: 05.01.2012 17:44
Viestit: 314
Kaha oy tarjoaa Webastopakettia asennettuna hintaan 1100€ pikkuautoihin, liikkeitä oli n. parikymmentä siellä täällä ympäri Suomen, pohjoisin oli Muhoksella. Tarjous oli voimassa tämän kuun loppuun, dusteriin en laitata vielä koska ei ole oikein selvillä on Duster huushollissa seuraavana talvena, mutta lähipiiriin on tulossa kun ei ole mahdollisuutta käyttää sähköä. :?:

Edellä mainittu hinta on kuulemma kellokytkimellä, mikäli vaihtaa kauko-ohjaukseen hintaa tulee 300€ lisää, joku taisi jo aiemmin tuon hinnan jo mainitakin. :evil:


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 109 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com