Viimeisin vierailu: Tänään on 29.10.2020 23:23


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 01.10.2015 15:10 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Moro,
Duunikaverilta jää tuommoinen konevikaisena sivuun. Huollon diagnoosi oli "metallilastuja" ja kone jumissa. Mitä tykkäätte kannattaako tuosta riipiä vielä "talviauto" vai tuupata suosiolla paaliin. Mittarissa 200tkm. Kenelläkään nurkissa varaosiksi sopivaa K9K delpi suuttimilla olevaa konetta?

galtsulinkki: https://picasaweb.google.com/1050453291 ... n579bI7gE#


Viimeksi muokannut Jykke päivämäärä 10.10.2015 15:14, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 10.10.2015 15:11 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Kenguru levällään tallissa. 4-pytyn imuventtiili poikki ja pientä tuhoa... Edessä kannen hitsaaminen, seetit, venttiilit, mäntä sekä uusi Deltpi suutin. Tai jos löytyy sopiva varaosakone niin sitten yhdistelemällä.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 29.11.2015 18:33 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Kenguru löysi uuden (60tkm ajetun) koneet pellin alle. Jäi "roadkill" modikset tekemättä ja auto on nyt nipussa. Kiihkeä 60heppainen! :geek:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 30.11.2015 19:23 
Avatar

Liittynyt: 19.07.2009 18:32
Viestit: 118
Jykke kirjoitti:
Kenguru levällään tallissa. 4-pytyn imuventtiili poikki ja pientä tuhoa... Edessä kannen hitsaaminen, seetit, venttiilit, mäntä sekä uusi Deltpi suutin. Tai jos löytyy sopiva varaosakone niin sitten yhdistelemällä.


Sehän oli kilissyt ja pomppinut paikallaan tuo nelosen irto-osa, tai osat. Melkosta jälkee tullut. Mutta hyvä kun löysit passelin 1:1 vaihdokin pellin alle :)

_________________
https://picasaweb.google.com/114707240874147947154
Lagunaa, Clioa ja Grand Sceniciä tuolla ja jotain muutakin satunnaista.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 30.11.2015 20:49 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2050
Paikkakunta: Pirkkala
"Pienellä" päivityksellä DCI90 tai 110 konehuoneeseen ja jopa kenguru loikkaa.. :mrgreen:

Tosin taitas Kangoolla olla jo hintaa siinä kohtaa.

http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osa ... M-K9KJ836/

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Toyota Aygo x-play 2016
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 01.12.2015 11:22 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 23.04.2009 13:08
Viestit: 1236
Paikkakunta: Vantaa
Highcast kirjoitti:
"Pienellä" päivityksellä DCI90 tai 110 konehuoneeseen ja jopa kenguru loikkaa.. :mrgreen:

82 vai 85 heppaisella vakiopadalla Kangoo liikkui tyhjänä suht iloisesti.
Siihen asti kun ilmanvastus yllätti :D

_________________
BMW 320i E36 -91 -> Renault Clio II ph. 2 1.4-16v "RS-look" -04 -> Clio RS172 -01 -> Twingo -02 -> Volvo C70 T5 BSR -99


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 01.12.2015 11:35 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Tähän vanhemman malliseen K9K pakosarjaankin saa varmaan ruuvattua järeämmän turbon, mutta paljonkohan nuo vakioveivit kestää vääntöä? Pitäisi vaan malttaa pitää tämä käyttiksenä... :lol:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 19.02.2016 16:56 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Ekat 1500km ajeltu ja kone pelasi hienosti tähän päivään saakka. Aamulla starttasi iloisesti kotona, mutta päivällä duunin parkkihallissa startti pyörittää mutta kone ei käynnisty. Kone sammutettu ihan normaalista ajosta. Sulakkeet käyty läpi ja releet. Mittaristossa kun kääntää virrat niin näyttää kuin hehkusykliä ei olisi lainkaan.
Olisko vinkkejä? Viittaako johtosarjaan vai alumiiniseen relehässäkkään akkukotelon kyljessä? Siinä ilmeisesti on pumpun/moottorinohjauksen releet..


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 23.02.2016 17:33 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 26.12.2008 14:21
Viestit: 513
Paikkakunta: Burning River, Grasslake
Eihän se vaan ajoneston valoa vilkuttele mitenkään epämääräisesti?
Yhden Clion käynnistysongelmaa joskus diagnosoin ja se teki juuri noin, että pyöritti iloisesti, mutta mitään muuta ei tapahtunut.
obd-lukija ei saanu yhteyttä joka viittasi siihen, että elektroniikka ei saa sähköä. Jonkin sortin johtosarjavika se kai siinä oli :roll:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 23.02.2016 17:49 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
OBD2 toimi ja mittaristossa "stop" ja ajoneston valo paloi jatkuvana.
Enivei vika hävisi viikonloppuna kun testasin kaikki 4 relettä ja putsasin pienet hapettumat liitinpohjasta ja vaihdoin 25A sulakkeen joka poksahti johtoja testaillessa. Taas mennään. :lol:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 13.03.2016 15:05 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Ja taa ongelmia. Nyt ei poppakonstit auta. Johtosarja tutkittu ja kaikki anturit putsattu ei tunnu auttavan. Jotenkin vika vaikuttaa olevan ECU:n ja mittariston (BSI?) välillä. OBD2 lukijalla ecuun pääsee sisälle mutta mitään anturitietoja esim. rpm, polttoaineen paine, ahtopaine, ei saa pihalle. Antureiden puutteesta tulee kyllä vikakoodit. Mittaristo käyttäytyy samalla tavalla on ECU sitten kiinni tai ei. Ajoneston valo ei vilkuta, se palaa kokoajan. Mitään vinkkejä? :-\

Edit, video: https://youtu.be/W1pz6SFqTmA


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 16.04.2016 13:38 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Piuhasarjanvika paikannettu ja korjattu...
Kuva
Rikoin sitten vaan jo alkuperäisen ECU:n tässä välissä ja nyt autossa on kangoo -05 vuosimallin 80hp koneen ECU jolla auto käy, mutta ei kierrä yli ~2100rpm. Mittaristossa palaa "serv". OBD2 ei löydä vikakoodeja. Irtoaisiko rellun omalla diagnostiikalla tästä tilanteesta mitään? Kenelläkään lainata testeriä/aikaa konsultoida vai meneekö ebay tilaukseksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault KANGOO Umpikorinen (BB) 1,5DCi -07 200tkm
ViestiLähetetty: 17.04.2016 19:56 

Liittynyt: 07.07.2012 18:00
Viestit: 14
Ja nyt käy taas melkeen normaalisti, on tää kumma vehje :)
Uuden ECU:n ominaisuutena tuli tehottomampi 1000-2000rpm kierrosalue. Aikaisemmin tuollakin alueella oli vääntöä ihan tuntuvasti, nyt ahdot herää vasta kunnolla 2000 jälkeen ja kunnon tehopiikki 2500 paikkeilla. Voisko johtua siitä että ECU:ssa on väärät suutinarvot vai vaan erillainen polttoaine/ajoituskartta?


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com