Viimeisin vierailu: Tänään on 29.10.2020 22:22


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 24.02.2016 17:13 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 23.04.2009 13:08
Viestit: 1236
Paikkakunta: Vantaa
Puuha kirjoitti:
juhizz kirjoitti:
Sain tuossa myös vihiä kolmesta omalla kylällä makailevasta alkuperäisen turbo-tekniikan omaavista 400 sarjan Volvoista. Sellaisesta tekniikkaa pellin alle..?? :D Perusmoottorihan sellaisessa on täysin sama kuin Rellussa. Mitähän kaikkea vaatisi että saisi turbon pihinän toimimaan Cabrion pellin alla..?? Tietoa/vinkkejä?


No...
Turbokoneen keulalle nostaminenhan on sinänsä ihan plug and play homma. Coolerin kanssa oletettavasti joutuu hieman askartelemaan.

-92 on jo vähäpäästöinen ja suurin osa noista turbo volvoista ilmeisesti ei ole!! Eli elintenluovuttajan pitäisi kans olla vähäpäästöisen aikakauden tuote!

Mitään ihan erityisen suurta määrää hevosvoimia tuossa tekniikassa ei noin niinkuin vakiona ole, mutta turbo tuo tietysti kivasti vääntöä ja jännän äänimaailman. Aina on tietysti mahdollista muuttaa alakerta 2-litraseksi ja runtata lisää painetta jolloin voimaa saadaan vähintään riittävästi :twisted:

Volvon B18FT kaikki 120hp vakiona. Renaultin oma 1.8 16v vapari F7P sen 137hp. Toki paineella saa leikittyä. Tietty F7R:ksi alakerta ja siihen ahdistin :D

_________________
BMW 320i E36 -91 -> Renault Clio II ph. 2 1.4-16v "RS-look" -04 -> Clio RS172 -01 -> Twingo -02 -> Volvo C70 T5 BSR -99


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 25.02.2016 06:17 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Viimeisimmät turbonelisatkut ovat myös vähäpäästöisiä. Moottorikoodi tuolloin B18FT. Vanhemmat ilman kattia olevat ovat B18FTM koodilla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Sähköt kaiketi joutuu vaihtamaan myös päittäin. Ainakin moottorinohjauksen osalta.. mitä lueskelin brittifoorumilta. Ja vakio ohjaus sietää vain max 1.0 bar ahtoja.

Ideanahan tässä olisi oikeastaan vain eksotiikka. Olisihan se kai ainakin Suomen ainoa avo 19 ahdettuna :D

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 26.02.2016 16:10 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 26.12.2008 14:21
Viestit: 513
Paikkakunta: Burning River, Grasslake
Eksotiikka on kieltämättä erinomainen syy :D

Olisikin oikeastaan hirmu kiva jos porukka tekis enemmän tuon kaltaisia projekteja ihan vaan sen takia kun voi tehdä niin 8-)

Eli minä ainakin annan vahvan kyllä äänen tuolle ajatukselle


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 26.02.2016 19:20 
Avatar

Liittynyt: 19.12.2009 23:43
Viestit: 143
Ja jos ei pelkästään Suomen ainoa ahdettu Cab R 19, niin kohta jopa Suomen ainoa ahdettu 19 yleensä. Niitäkin menee vielä vähän aikaa paaliin jo pienilläkin violla. Säästämään edes vähän. Cabrioletit nyt säilyy helpommin,mutta 16v mallit harvenee silmissä:)

_________________
R 5 GTE ,5 GTX ja 11 TURBO


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 29.02.2016 12:39 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Oikeastaan ainoa tekijä mikä nyt vaikeuttaa asioita on kunnollisen rakentelupaikan puute. Ainakin näin talviaikaan.. Jos olisi lääniä olisin jo hakenut ainakin yhden noista lojuvista Volvoista tontille.

Onkin näköjään unohtunut laittaa kuvaa auton "nykylookista".

Kuva

Noiden 17" alujen tilalle tekisi mieli hankkia jotkut kivat 8x16 vanteet. Sopisi paremmin omaan makuun..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 28.03.2016 18:05 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
17" vanteet renkaineen saivat uuden omistajan. Nyt tähtäimessä uusi setti. Ne tulisivat olemaan eteen 9x16 et20 ja taakse 9x16 et10. Niille sitten kumit jonkunlaisella venyllä..

Madallushommiin sitä sitten todennäköisesti joutuu. Edessä lyhennetään jousia tai sitten suosiolla hankitaan pudottavammat jouset ja takana koitetaan rimpuloida madallus boorituksien avulla.. Mitä tuosta hommasta lueskellut niin saattaa olla astetta työläämpikin homma.. :?

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 11.05.2016 16:50 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Päivitystä..

Hain helatorstaiviikolla Renun talvipaikalta talliin trailerilla ja aloin selvittämään käyntiongelmaa.
Bensapumpun irroituksen jälkeen vika selvisikin pumppua tarkastellessa. Pumppuasetelmasta oli toinen pumpun johdon liitos löystynyt ja irronnut. Kiristelin liittimen pihdeillä ja piuha kiinni. Testipyörityksellä pumppu pyöri iloisesti joten ei muuta kuin pumppu takaisin paikoilleen.

Auto lähti ensistartilla käyntiin ja toimi sen jälkeen taas aivan normaalisti. Se siitä siis tältä erää.

Uudet kesävanteet tuli hankittua pari tuumaa pienempinä ja tuuman leveämpinä kuin edelliset.
Siitä pieni "tiiseri" tähän väliin..
http://i213.photobucket.com/albums/cc60 ... 165016.jpg


Tänään saapuivat myös renkaat niille. Piiloventtiilit tilasin myös ja ne ovat matkalla. Kaikkea muuta pientäkin on vielä suunnitelmissa ennen ajoon ottoa mutta katsellaan niitä sitten myöhemmin 8-)

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 27.07.2016 09:03 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Tämän hetkinen luukki

http://s213.photobucket.com/user/Juha82 ... 4.jpg.html

Vanteiksi tuli Japan Racing JR9 8x15 et20 eteen ja taakse. Edessä juuri hyvin kaarella. Taakse voisi laittaa jopa hieman välikettä.

Koria voisi myös tiputtaa hieman alaspäin. Mietinnässä etujousien lyhennys ja takaa sauvojen säätöä. Toiveissa olisi että sauvat lähtisivät hyvin liikkeelle koska ne on jo joskus auottu..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 26.09.2016 18:37 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Heinäkuussa käytin avon katsastuksessa ja läpi meni että heilahti. Kilometrejä sen jälkeen kertynyt hieman vajaa 1300km.

Tulpat vaihdoin Boschilaisiin.

Sain myös viimein aikaiseksi hommata oikean kokoiset soviterenkaat vanteisiin. Aiemmat olivat hieman väljät (1mm liian pienet). Nyt kulkee huomattavasti mukavammin. Ei enää kädet puudu kun pitää ratista kiinni ;D

Kunnollista talvisäilytyspaikkaa katselen ja kyselen paraikaa sieltä täältä. Ei enää tee mieli jättää ulkosalle vaikka katospaikka onkin..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 19.02.2017 10:50 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Kaverille haettiin eilen moottoriswapattu Accord niin nyt aloin pyörittelemään mielessä samaa ideaa Renautiin...

Mitä jos avon pellin alle vaihtaisi 2.0 litraisen F3R moottorin? Eli lisää tehoa mutta vaparina silti jatkettaisiin. Ulkoisestihan tuo olisi hyvin pitkälti vastaava kuin nykyinen F3N. Toki tällainen filunkihan on kielletty mutta...... :roll:

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 21.02.2017 09:04 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.09.2010 08:52
Viestit: 107
juhizz kirjoitti:
Kaverille haettiin eilen moottoriswapattu Accord niin nyt aloin pyörittelemään mielessä samaa ideaa Renautiin...

Mitä jos avon pellin alle vaihtaisi 2.0 litraisen F3R moottorin? Eli lisää tehoa mutta vaparina silti jatkettaisiin. Ulkoisestihan tuo olisi hyvin pitkälti vastaava kuin nykyinen F3N. Toki tällainen filunkihan on kielletty mutta...... :roll:


Todennäköisesti kukaan ei huomaa. Toisaalta F7R-koneen saa ainakin pienin alusta- ja jarrupäivityksin laittaa ihan luvan kanssa, taitaa olla että jopa F7R onnistuu jos oikein haluaa virittämään ruveta. Nämä kannattaa jo sitten muutoskatsastaa.

_________________
Clio 16V r.F korinvaihtorojekti, Clio 16V siviiliä ja varaosaa
Megane F7R -96 ratapäivärojekti


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 21.02.2017 11:31 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Juu F7 joko Pnä tai Rnä olisi mainio mutta ne alkavat olemaan jo kohtuu harvinaisia tai ainakin vaikeasti löydettävissä.

Ja jos moottorin jonkun kiven alta sattuu löytämään niin ne alustan osatkin pitäisi keksiä. Taka-akselisto kai se hankalin..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 08.04.2017 18:32 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Tämäpä jatkoi tänään matkaansa uuden omistajan ohjastamana..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com