Viimeisin vierailu: Tänään on 08.07.2020 10:36


Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 28.03.2015 14:57 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Nettiautosta selatessa hieman erikoisempia autoja sattui vastaan tällainen peli. Auto kun näytti olevan vielä ihan tuossa "kivenheiton" päässä ja avomallinen, pitihän se käydä tsekkaamassa.

Minulla oli reilu kymmenen vuotta sitten vastaavalla tekniikalla oleva, samanikäinen 19 umpikorisena hatchbackina. Tuosta autosta jäi positiivinen kuva vaikkakin auto kolme kertaa "tien päälle" jätti :roll: (kaksi kertaa kytkinvaijeri poikki ja kerran antautui tankkipumppu).
Tästä johtuen ei Rellun ratin taakse hyppääminen vuosien jälkeen juuri pelottanut :lol:

Auto on ilmeisesti Saksasta tuotu 2003 Suomeen.

Mittarilukema tällä hetkellä hieman yli 194 000km. (Huoltokirjaa ei ole)

Moottorina 1.7 8-venttilinen ruiskukone, 95hv.

Katosta en osaa sanoa että onko uusittu jossain vaiheessa vai onko alkuperäinen. Erittäin hyvässä kunnossa se ainakin on.
Maalipinta lienee alkuperäinen. Hieman naarmuinen mutta ehjä ja vallan ruosteeton.

Suunnitelmissa on pitää auto ulkoisesti (ja sisäisesti) alkuperäisenä, mahdollisin pienen pienin muutoksin. Vanteet ja renkaat tosin vaihdan joihinkin hieman näyttävämpiin jossain vaiheessa kevättä/kesää. 4x100 jako onneksi tuo melko paljon vaihtoehtoja :)

Pari kuvaa:

Kuva
Kuva

Otan parempia kuvia kun keli paranee ja saa hieman autoakin siivottua jne..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 28.03.2015 20:53 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2044
Paikkakunta: Pirkkala
Sanopas paikkakunta, mistä tämän ostit. Kiinnostaa jossain määrin (sellaisella miehekkäällä latinotavalla)


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 28.03.2015 21:56 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Tuusulasta (Jokelasta) tämän bongasin.

Tänään imuroin sisustan siistiksi ja pyyhin pölyjä. Tunkkasin myös hieman toista kylkeä ylös ja tutkailin pohjaa. Hyvältä näyttää sielläkin. Pakoputki uusittu jossain vaiheessa katilta taaksepäin. Asennettu hieman kai väärin, kolkottaa taka-akseliin välillä. Alustaakin suojattu. Muutama kohta täytyy putsata ja massata uudestaan.

Muutamaan vikaan voisin tarvita apuja.
- bensamittari ei toimi (pysyy nollilla)
- lämpömittari ei toimi (pysyy nollilla)
- keskuslukko ei toimi (kaukolla, eikä ovesta)
- nopeusmittarin neula väpättää hieman ajossa (ja mittaristo sirisee, liittynevät yhteen)

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 29.03.2015 14:51 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 01.09.2010 08:52
Viestit: 106
juhizz kirjoitti:
- nopeusmittarin neula väpättää hieman ajossa


Kuuluu vuosimalliin. Siis jokseenkin kaikkiin 80- ja 90-luvun vuosimalleihin. :D

_________________
Clio 16V r.F korinvaihtorojekti, Clio 16V siviiliä ja varaosaa
Megane F7R -96 ratapäivärojekti


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 29.03.2015 18:58 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
henkka_ok kirjoitti:
Kuuluu vuosimalliin. Siis jokseenkin kaikkiin 80- ja 90-luvun vuosimalleihin. :D



:D

Saisikohan tuon korjattua? Onko sieltä ratas väljänä vai onko vaijeri ehtoolla?
En muista että siinä edellisessä Rellussa olisi väpättänyt/sirissyt..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 30.03.2015 12:38 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1831
Paikkakunta: Helsinki
Ei meilläkään R19:ssa väpättänyt. Yleensä taitaa olla joko vaijeri tai sitten vaihteiston muoviratas.

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 30.03.2015 16:28 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 23.04.2009 13:08
Viestit: 1235
Paikkakunta: Vantaa
koppa5 kirjoitti:
Ei meilläkään R19:ssa väpättänyt. Yleensä taitaa olla joko vaijeri tai sitten vaihteiston muoviratas.


Sähköinen mittaristo?
Sirinää taisi kuvata, olisko yllättäen jostain maa poissa/huono?

_________________
BMW 320i E36 -91 -> Renault Clio II ph. 2 1.4-16v "RS-look" -04 -> Clio RS172 -01 -> Twingo -02 -> Volvo C70 T5 BSR -99


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 30.03.2015 18:08 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1831
Paikkakunta: Helsinki
Qnelius kirjoitti:
koppa5 kirjoitti:
Ei meilläkään R19:ssa väpättänyt. Yleensä taitaa olla joko vaijeri tai sitten vaihteiston muoviratas.


Sähköinen mittaristo?
Sirinää taisi kuvata, olisko yllättäen jostain maa poissa/huono?


Vaijerilla se on.

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 31.03.2015 08:26 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Mitenkäs nuo bensa ja lämpömittari? Voiko olla että niiden toimimattomuus liittyy jotenkin yhteen?

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 01.04.2015 20:38 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1831
Paikkakunta: Helsinki
Se vois olla ihan vaan se takana oleva liitin löysällä. Kokeilla voit esim laittamalla bensatankin päältä olevesta kaksinapaisesta liittimestä rautalangalla johtimet yhteen, että nouseeko bensamittari. Kato kuitenkin että et bensapumpun piuhoja pistä oikariin (paksummat kaapelit) :)

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 01.04.2015 22:14 

Liittynyt: 08.03.2009 11:40
Viestit: 118
Paikkakunta: Teuva
eikö noissa ollu se muoviprintti kaapelin liitin huono siellä mittarin takana ,joka teki ton vian ?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 02.04.2015 07:01 
Puheenjohtaja
Avatar

Liittynyt: 13.03.2009 22:55
Viestit: 1831
Paikkakunta: Helsinki
Joo, ei se kauhean varman oloinen liitos todellakaan ole.

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6HDI
Ford Escort RS Turbo

Ei ainuttakaan rellua :(


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 02.04.2015 17:32 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Työkaveri arveli että olisi regulaattori sökö. Tekee myös kuulemma tuota.

Lupasi korjata kun vien mittariston hälle. Samallahan sen sitten katsoo irrotellessa että onko liitin löysällä tms.

Akku menee vaihtoon myös. Ei ota latausta enää kovin hyvin vastaan.

Tänään laitoin myös auton "seisontaan". Odotellaan niitä parempia kelejä ja odotellessa korjataan pikkuviat kuntoon :)

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 12.04.2015 14:43 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Lauantaina laitoin latauksessa olleen akun takaisin paikoilleen. Käänsin virrat päälle ja starttasin. Samassa syssyssä huomasin että bensamittari heräsikin eloon :D Hetken käyttelyn jälkeen totesin lämpömittarin kohdalla saman jutun. Hyvä näin. Ei siis ilmeisesti vajaalla akulla saaneet jotenkin tarpeeksi virtaa toimiakseen..?

Mittasin myös latauksen auton ollessa käynnissä akun navoista. Lukema oli jonkun verran yli 14V. Eli ok siltä osin.

No siinä käytellessä autoa ajattelin vähän "tuulettaa" samalla :roll:

Kuva
Kuva

Ajolenkki korttelin ympäri ja ai siitä fiilistä 8-) :) Auto siis edelleen seisonnassa.. joten ei uskaltanut pidemmälle lähteä vaikka keli olikin myöden.

Tänään veinkin auton vielä ainakin vappuun asti katokseen odottelemaan rätin alle.

Kuva

-----------------------------------------------------------------
Laitetaanpas tähän vielä muistilappua tehtävistä ennen ajokautta:
-öljyt ja suodattimet vaihtoon
-ilmansuodatin vaihtoon
-sytytystulpat ja liittyvät vaihtoon
-pakoputken fiksaus parempaan asentoon
-moniurahihnan vaihto
-pesu + kiillotus + vahaus
-rättikaton puhdistus ja suojaus
-keskuslukon fiksaus
-ikkunamekanismien ja tiiivisteiden fiksaus ja rasvaus
-parin pintaruostepaikan korjaus ja suojaus pohjasta ja oikeasta takalokarinkaaresta

Siinähän sitä jo riittää :lol:

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 29.09.2015 07:23 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Kesä meni ja avolla tuli ajeltua melkein aina kun kelit oli kohdillaan, eli melko vähän :lol:

Nyt kuitenkin ilmeni vikaavikaa.. Mistähän alkaisi vikaa etsimään.

Oireet:

Alkuun teki niin että ajossa keskenkaiken alkoi puutua kaasun painamisesta huolimatta. Tien varteen pysähtyessä kävi tyhjää todella huonosti ja lopulta sammui viimeistään kun kaasuun koski. Heti perään uudelleen starttausta mutta sahautti vain. Muutaman minuutin jälkeen starttasi kuin palmun alta ja kotiin saattoi ajella vailla murheita.

Nyt tuossa eräs päivä kävin taas Rellua starttailemassa parin viikon seisomisen jälkeen. Nyt ei jaksanut kuin käydä viitisen minuuttia ja taas alkoi sama ryytyminen ja sammuminen. Taas hetken odottelun jälkeen käynnistyi mutta kohta taas lopetti käymisen.

:?: :|

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 29.09.2015 12:09 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 11.12.2011 13:09
Viestit: 2044
Paikkakunta: Pirkkala
Olisiko bensapumppu tiensä päässä. .?

_________________
Duster 1.5 dCI 4x4 Laureate 2014
Toyota Aygo x-play 2016
Kesälelut: Honda X4 (CB1300DCW) 1998 ja Piaggio Fly 50 4T 50cc 2008


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 29.09.2015 12:48 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Soitin äsken paikallisen merkkiliikkeen tiskille ja huoltoneuvoja sanoi että viittaisi vahvasti kampiakselin asentotunnistimen viaksi..

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 22.11.2015 09:50 
Aktiivijäsen
Avatar

Liittynyt: 01.01.2009 12:32
Viestit: 752
Paikkakunta: Mikkeli
juhizz kirjoitti:
Soitin äsken paikallisen merkkiliikkeen tiskille ja huoltoneuvoja sanoi että viittaisi vahvasti kampiakselin asentotunnistimen viaksi..


Mites Lambda?

_________________
LAGUNA II GT204 2006


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 15.02.2016 05:03 

Liittynyt: 28.03.2015 12:42
Viestit: 25
Paikkakunta: Hyvinkää
Highcast kirjoitti:
Olisiko bensapumppu tiensä päässä. .?


Kyllä se tämä osoittautui vikakohteeksi. Pumppu ei tahdo enää pyöriä/tuottaa painetta. Rele kyllä napsuu mutta pumppu ei surise.

Pumpun vaihtoon kevväämmällä ruvettava. Tankki alas jne. Jostain lueskelin että joku Volvon pumppu saattaisi sopia pienellä sovittelulla paikalleen vanhaan runkoon..

---

Sain tuossa myös vihiä kolmesta omalla kylällä makailevasta alkuperäisen turbo-tekniikan omaavista 400 sarjan Volvoista. Sellaisesta tekniikkaa pellin alle..?? :D Perusmoottorihan sellaisessa on täysin sama kuin Rellussa. Mitähän kaikkea vaatisi että saisi turbon pihinän toimimaan Cabrion pellin alla..?? Tietoa/vinkkejä?

_________________
Renault 19 Cabriolet 1992
Käyttöautona Volvo V70 2.4T Ocean Race 2002


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Renault 19 Cabriolet -92
ViestiLähetetty: 23.02.2016 17:42 
Jäsen
Avatar

Liittynyt: 26.12.2008 14:21
Viestit: 513
Paikkakunta: Burning River, Grasslake
juhizz kirjoitti:
Sain tuossa myös vihiä kolmesta omalla kylällä makailevasta alkuperäisen turbo-tekniikan omaavista 400 sarjan Volvoista. Sellaisesta tekniikkaa pellin alle..?? :D Perusmoottorihan sellaisessa on täysin sama kuin Rellussa. Mitähän kaikkea vaatisi että saisi turbon pihinän toimimaan Cabrion pellin alla..?? Tietoa/vinkkejä?


No...
Turbokoneen keulalle nostaminenhan on sinänsä ihan plug and play homma. Coolerin kanssa oletettavasti joutuu hieman askartelemaan.

-92 on jo vähäpäästöinen ja suurin osa noista turbo volvoista ilmeisesti ei ole!! Eli elintenluovuttajan pitäisi kans olla vähäpäästöisen aikakauden tuote!

Mitään ihan erityisen suurta määrää hevosvoimia tuossa tekniikassa ei noin niinkuin vakiona ole, mutta turbo tuo tietysti kivasti vääntöä ja jännän äänimaailman. Aina on tietysti mahdollista muuttaa alakerta 2-litraseksi ja runtata lisää painetta jolloin voimaa saadaan vähintään riittävästi :twisted:


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Valvojat: Moderaattori, Hallitus Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme gfx by Smacket
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com