...tai oikeastaan miehen paluu Meganen pariin.
Edellisen kerran rellulla tuli rullailtua noin nelisen vuotta sitten, silloisesta coupe meksusta (2ov mk1) tuli luovuttua sen (ja ennenkaikkea kuskin) lannistuttua lukuisten pikku ja vähän isompienkin vikojen alla.
Sen jälkeen tulikin huristeltua saksalaisella vastikkeella viime viikkoon asti. Joo ja kyllä siihenkin sai ostella osaa ihan kiitettävästi.
Mutta koska 2 ovea alkaa käydä vähän nihkeäksi kun on tulossa 3 matkustaja, niin piti ruveta kattelemaan uutta autoa ja jotenkin se veri veti taas Rellun puoleen.
Ei sillä että rellulla ois ollut ees hirveesti kilpailua.
Kriteereitä oli:
1. Farkku mutta mielellään kompaktin kokonen, ei mikään Mondeon lotja
2. alle 130k ajettu
3. pitää miellyttää silmää
3. EI toyota
Oikeestaan loppuvaiheessa tuli lähinnä pohdittua rellun lisäksi joko v50 volvoa tai sitten 300 sarjan bemaria.
Mutta joo, on se vaan käytetyn rellun hinta ihan omaa luokkaansa.
Vastaavasta baijerilaisesta ois joutunut maksamaan n.5k enemmän, ikää sillä ois ollut 3-4 enemmän ja kilometrejä vähintään tuplat.
Tuli myös mk3 meksulla ajeltua pari vuotta sitten Espanjassa Barcelona-Valencia-Murcia-Barcelona road trippi. Ja sillon kyllä oppi tykkäämään autosta todella paljon.
Ja espanjan silkin pehmeistä teistä, harmi ettei niitä saa suomeen ees rahalla.
Tuli sitten käytyä koeajamassa yksi vaihdokki Megane 1.4t koneella. Kun on tottunut ajamaan isommilla vapaasti hengittävillä, niin vähän epäilytti ko. myllyn ajettavuus. Mutta kyllä toi pikku turbo ihan yllättävän hyvä on, ihan sitä alinta vääntöä lukuunottamatta. Mutta aikalailla toi on myös ihan tottumus kysymys.
Joten tuli sitten rellu kotiutettua.
Joten tuolla se parkissa taas on rellu jatkamassa aikaisempien Lagunoiden ja meganen perintöä, vaikka joskus tulin ajatelleeksikin että ei enää
Rellu IV
Renault Megane ST 1.4T Dynamique -10
Ostettaessa ajettu 64tkm.
Tästä se taas lähtee Ranskalainen vallankumous