@Koppa5: Mun mielestä noi on ihan Renaultin peltivanteet. Kevyemmät kuin monet "kevyt"metallivanteet. Motecin kilpavanteita oon vähän kuolannut...
Kuten aikaisemmassa postissa mainitsin niin hieman infoa mittaristosta. Autoon tulee oma suunnittelema mittaristo. Tällä hetkellä vielä pöydällä kehittelyn alla mutta kohtuu pitkällä jo kuitenkin. Tämännäköinen hökötys:
Kaikki lakisääteiset varotusvalot löytyy. Grafiikat on todella yksinkertaisia, johtuen siitä että näin ne on helppolukuisia ja eniten myös siitä että en todellakaan ole graafinen suunnittelija
Yläreunassa kierrosluku palkkina ja numeroina, iso numero oikella on vaihde ja sen vieressä ahtopainemittari. Keskellä nopeus ja pienellä matka- ja trippimittari. Oikeella alhaalla bensamittari. Vasemmalla alhaalla vedenlämpö ja öljynpaine. Vasemmassa yläkulmassa rengaspaineet. Keskelle alas tulee tekstinä mahdolliset varotukset.
Mittaristosta voi valita kaksi eri näkymää, katu ja rata. Kuvassa on nyt katumoodi. Ratamoodi on lähes samannäkönen mutta esim. matka- ja trippimittari ei näy ja lisäksi on kierrosaika. Mittaristoon on ympätty mukaan gps-siru eli kierrosajanotto perustuu gps:iin, samaan tapaan kuin vastaavissa kaupallisissa tuotteissa, esim VBOX. Ratamoodissa on myös käytössä noi ihan yläreunassa näkyvät kierroslukuledit, joista kolme on todella kirkkaita sinisiä ja toimii vaihtovaloina. Muut niistä on vihreitä.
Mittaristo lukee can-väylän kautta arvot moottorinohjaimelta ja rengaspaine ecu:lta. Jos löydän jonkun sopivan caniin kytkettävän kiihtyvyysmittarin niin vois lisää g-voimat näyttöön. Vois olla ihan siisti lisä.
Koodaamista riittää vielä jonkun verran mutta eiköhän kesään mennessä oo valmis.